برق تولیدی نیروگاه بندرعباس از مرز یک میلیون و ۷۰۰ هزار مگاوات گذشت



معاون مهندسی و برنامه ریزی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان گفت: انرژی تولیدی نیروگاه بندرعباس در تیر ماه سال جاری از مرز یک میلیون و ۷۰۰ هزار مگاوات ساعت گذشت.

به‌گزارش صبح ساحل، “داریوش محمودی” در این رابطه افزود: به همت کارکنان این نیروگاه از تیرماه سال جاری در راستای تعمیرات صورت گرفته در واحدهای بخار این نیروگاه، میزان تولید انرژی برق از مرز یک میلیون و ۷۰۰ هزار مگاوات ساعت گذشته و بر همین اساس، نیروگاه توانسته است در جذب بار راکتیو سلفی جنوب شرق کشور و تصحیح ولتاژ منطقه مشارکت داشته باشد.
وی افزود: از این میزان انرژِی تولید شده، یک میلیون و ۶۱۸ هزار و ۸۸۹ مگاوات ساعت انرژِی خالص بوده است که یک میلیون و ۶۸۲ هزار و ۸۴۰ مگاوات ساعت در واحد بخار و ۳۶ هزار و ۷۷۹ مگاوات ساعت در واحد گازی این نیروگاه تولید شده است.
معاون مهندسی و برنامه‌ریزی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان اضافه کرد: پروژه تعمیرات اساسی واحد ۳ بخار از آذرماه سال ۱۳۹۸ آغاز و با اتمام تعمیرات این واحد ۳۲۰ مگاواتی، همزمان با شروع فصل گرما و قبل از شروع پیک تابستان ۹۹ در مدار تولید قرار گرفته و با ۴ واحد بخاری و ۲ واحد گازی وارد چرخه تولید انرژی شده است.
نیروگاه بندرعباس بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور است که با دارا بودن چهار واحد بخار و دو واحد گازی به ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات وظیفه تامین ۶۰ درصد برق استان هرمزگان را به عهده دارد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها