با تلاش تیم هلال احمر وهیات کوهنوردی هرمزگان؛

نجات جوان 27 ساله هرمزگانی/ این جوان برای جمع‌آوری میوه‌های کوهی از ارتفاع سقوط کرد

تیم‌های امداد و نجات هرمزگان پس از یک شبانه‌روز گذر از ارتفاعات صعب‌العبور کوه لهرو بخش تخت موفق به نجات مصدوم 27 ساله‌ای که از ناحیه پا و کمر به‌شدت آسیب‌دیده بود شدند . مصدومی که با بالگرد هلال‌احمر کرمان به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس انتقال یافت و تحت درمان قرار گرفت.
جمع‌آوری میوه‌های دارویی
ظهر چهارشنبه گذشته گروهی از جوانان اهالی روستای در حاشیه بخش تخت بندرعباس برای جمع‌آوری میوه‌های دارویی به ارتفاعات کوه‌ لهرو رفتند که در مسیر یکی از جوانان از ارتفاع سقوط کرد و دچار شکستگی از ناحیه پا و آسیب‌دیدگی از ناحیه کمر شد، همراهان درمانده تمام تلاش و سعی خود را برای نجات وی انجام دادند که این جوان را به مرکز درمانی انتقال دهند ولی به علت صعب‌العبوری منطقه از این امر ناکام ماندند و درخواست کمک کردند.
ساعات سخت امداد و نجات
رئیس کارگروه جستجو و نجات هیات کوهنوردی هرمزگان در گفتگو با صبح ساحل بابیان اینکه ساعت 14 پنجشنبه گذشته ( دوم مردادماه ) جاری بعد از دریافت این خبر به همراه 5 نفر از تیم هلال‌احمر و 8 نفر از هیات کوهنوردی از بندرعباس به موقعیت اعلام‌شده اعزام شدند افزود: با خودرو در منطقه صعب‌العبور و خاکی گذشتیم تا به روستای نیان که بالای کوه قرار داشت رسیدیم ساعت حدود 19 بود .
بالگرد هلال‌احمر کرمان
مسعود محمدی ادامه داد: از آن روستا حدود 20 کیلومتر جاده خاکی را گذشتیم تا به روستای لهرو رسیدیم و سپس کوه‌پیمایی ما به ارتفاع 1500متری کوه لهرو شروع شد تا اینکه در ساعت 3 بامداد به علت خطر سقوط در دره ،استراحت نمودیم و پس‌ازاینکه هوا روشن شد عملیات را ادامه دادیم و به مصدوم رسیدیم . این نجات گر کوهستان هلال‌احمر استان با اشاره به درخواست بالگرد گفت: در ساعات اولیه مطلع شدن از حادثه از سوی هلال‌احمر استان درخواست بالگرد داده شد تا آنکه بالگرد هلال‌احمر کرمان به منطقه اعزام شد. وی ادامه داد: با کمک 8 نفر از اهالی لهرو ، مصدوم را به نقطه‌ای رساندیم که بالگرد بتواند آنجا به زمین بنشیند و سپس مصدوم با بالگرد به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شد. محمدی گفت: تیم های امدادی این مسیر سخت را برگشتند و عملیات ما بیش از 30 ساعت به طول کشید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.