دود غذای دریایی به چشم ساکنان منزلی در خواجه عطا رفت

نجات جان به وقت شام



دود غلیظ ، ازدحام جمعیت و  آژیر خودروهای آتش‌نشانی در محله خواجه عطا بندرعباس حکایت از به خطر افتادن جان خانواده بود که به علت حریق ناشی از بنزین  در منزل حبس شده بودند. دقایقی از حادثه نگذشته بود که این خانواده 5 نفره توسط تیم آتش‌نشانی نجات یافتند و به بیرون از منزل منتقل شدند .

ساعت 22جمعه سوم مردادماه بود و غذای دریایی بر روی سیلندر گاز تک شعله در حیاط منزل در حال پختن. دقایقی گذشت ،ناگهان سیلندر گاز تبدیل به شعله‌های آتش شد و حریق به  تورهای ماهیگیری سرایت کرد ،  دود غلیظ همه‌جا را فراگرفت، خانواده با هراس و مضطرب درون خانه حبس شده بودند  دود غلیظ اجازه خروج آن‌ها  از اتاق‌ها را نمی‌داد تا آنکه به 125 اطلاع دادند و درخواست کمک کردند. کمتر از 5 دقیقه آتش‌نشانان به محل رسیدند و در میان ازدحام جمعیت خود را حیاط منزل رسیدند و سپس خانواده را نجات دادند.

بنزین آتش به پا کرد

سر آتش یار حسن امینی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس در این خصوص به صبح ساحل گفت: ساعت 22 و 22 دقیقه جمعه سوم مردادماه طی تماس با مرکز 125،  آتش‌سوزی یک باب منزل مسکونی واقع در بلوار چمران، 21 متری خواجه عطا اطلاع داده شد. وی ادامه داد: 12 نفر از تیم عملیاتی آتش‌نشانان از ایستگاه شماره 1 و 4 به محل اعزام شدند .امینی ادامه داد: این حریق در حالی رخ‌داده بود که در حیاط منزل در نزدیکی گاز تک شعله، ظرفی حاوی بنزین قرار داشته که بر روی زمین اطراف ظرف نیز آغشته به بنزین بوده؛ در این میان گاز تک شعله روشن بوده و اعضای خانواده در منزل بوده‌اند. وی آغشته بودن کف و متصاعد شدن گاز در محیط  را علت   آتش‌سوزی دانست و گفت:  در این میان ، اعضا در منزل محبوس شده بودند و در حیاط منزل ؛ حریق در حال زبانه کشیدن بوده است. وی  تصریح کرد: آتش‌نشانان هم‌زمان با اطفاء حریق ، عملیات نجات 5 نفر از اعضای خانواده را با موفقیت به انجام رساندند و این عملیات در ساعت 23 و 8 دقیقه به پایان رسید.

توصیه

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس تأکید کرد که  در منازل بنزین و مواد نفتی  نگهداری نشود چراکه بنزین از مشتقات مهم نفت خام و ماده‌ای خطرناک است که خطر آتش‌سوزی و انفجار بالایی دارد . امینی گفت: بارها حمل و نگهداری بنزین در بطری‌های پلاستیکی مشاهده می‌شود که با توجه به بی‌احتیاطی‌های صورت گرفته شاهد آتش‌سوزی‌های مهیب و یا سوختگی و جراحات حتی تلفات انسانی هستیم. وی به خطرات و ریسک بالای نگهداری و ذخیره بنزین اشاره‌ای داشت و گفت:  حتی مصارف نسبتاً ناچیز بنزین در خانه، کارگاه و تعمیرگاه‌ها به‌عنوان حلال و یا پاک‌کننده جهت پاک‌کنندگی و  رفع آلودگی موجبات بروز آتش‌سوزی و انفجار را فراهم کرده که با توجه به مایع بودن این ماده مشتعلِ  گسترش سریع آن دور از ذهن نخواهد بود.

عکس تزیینی است

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها