نامرئی‌شدن خرس‌ها در شب و بارش باران الماس!



آشنایی با جالب‌ترین واقعیت‌های باورنکردنی که همه‌شان اثبات شده‌اند اما از نظر بسیاری، جعلی و غیرقابل تصور هستند.

 

 به گزارش صبح ساحل، زندگی روی کره‌زمین خیلی عجیب و غریب است و برخی از واقعیت‌ها، باورنکردنی به‌نظر می‌رسند. حوصله‌ ما آدم‌های همیشه کنجکاو در برابر دانستن این حقایق باورنکردنی هرگز کم نمی‌آورد و به نوعی اطلاع از این حقایق همیشه برای ما سرگرم‌کننده و جذاب بوده‌ است. گرچه علم توانسته برای بسیاری از پدیده‌ها و مسائلی که قرن‌ها برای بشر مبهم بودند توضیحی قابل قبول پیدا کند، اما هنوز دانستنی‌های حیرت‌انگیز و کمتر شناخته ‌شده زیادی وجود دارد که باعث تعجب ما می شود.. در این پرونده برخی از نمونه‌های جالب‌تر آن‌ها را می‌خوانید که به نظر ساختگی و تخیلی می‌رسند اما واقعی هستند و می‌توانید آن‌ها را در جمع دوستان‌تان مطرح کنید یا به اشتراک بگذارید.
بارش باران الماس در مشتری و کیوان
شرایط جوی و اقلیمی در دو سیاره مشتری و کیوان به گونه‌ای است که بارانی از الماس در این دو سیاره می‌بارد و ممکن است در آن‌ها اقیانوس‌هایی از الماس هم وجود داشته باشد. به‌گفته دانشمندان رعدوبرق‌ها و توفان‌های شدید در جو این سیاره‌ها باعث تولید ذرات کربن به شکل دوده شده و زمانی‌که این ذرات در جو فرود می‌آیند بر اثر فشار تبدیل به گرافیت می‌شوند. در نهایت گرافیت هنگام سقوط در جو به‌دلیل فشار و حرارت تبدیل به الماس جامد می‌شود. به این‌ترتیب سالانه 10 میلیون تن الماس شکل می‌گیرد. پروفسور «پیتر رید» استاد دانشگاه آکسفورد معتقد است این الماس احتمالا به شکلی که روی زمین وجود دارد نیست و به جای قطعات الماس به احتمال زیاد ابرهایی از الماس فشرده وجود خواهد داشت. اگر هم الماس شبیه الماس‌های موجود در کره زمین باشد دسترسی به آن به‌دلیل دمای بالا و فشار یک میلیون برابری کره زمین سخت است.
زنی که غرق نمی شد.

نامرئی‌شدن خرس‌ها در شب و بارش باران الماس!

 «ویولت‌کنستانس جسوپ» یک زن ایرلندی الاصل بود که در سال 1887 در آرژانتین به دنیا آمد. در کودکی به بیماری سل مبتلا شد و پزشکان عقیده داشتند که بیشتر از چند ماه زنده نمی‌ماند اما او نه تنها به صورت شگفت‌انگیزی با این بیماری مقابله کرد، بلکه حتی موفق شد از اتفاق عجیب‌تری که در زندگی طولانی‌اش با آن روبه رو شده بود جان سالم در ببرد. او مهماندار کشتی مشهور تایتانیک بود که از حادثه غرق شدن آن نجات پیدا کرد. این داستان وقتی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم این زن شگفت‌انگیز از حادثه غرق شدن کشتی‌های خواهر تایتانیک یعنی بریتانیک و المپیک هم نجات یافته است. ویولت که خود را به شوخی «بانوی غرق نشدنی» می‌نامید در سال 1971 در 84 سالگی بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.
کلاهبرداری با فروش برج ایفل به تاجران آهن!
برج ایفل در فرانسه داستان‌های عجیبی در سرگذشت خود دارد. جالب‌ترین آن‌ها فروش این برج توسط یکی از بزرگ‌ترین کلاهبرداران تاریخ به‌نام «ویکتور لوستینگ» است، کسی که حتی سر آل کاپون، گانگستر بزرگ را هم کلاه گذاشت. فکر فروش برج پس از خواندن مقاله‌ای به ذهن‌اش خطور کرده بود. ویکتور ابتدا مدارکی را با عنوان معاونت پست و تلگراف فرانسه تهیه کرد و در نامه‌هایی با سربرگ‌های جعلی با عنوان محرمانه برای شش تاجر بزرگ آهن فرستاد و آن‌ها را به هتلی دعوت کرد. سپس در دیدار با تاجران اعلام کرد دولت در شرایط بحران مالی قرار دارد و نگهداری برج از عهده‌اش خارج و او به‌نمایندگی از دولت مجبور به فروش برج ایفل شده‌است. لوستینگ با ترفندی توانست یکی از تاجران را مجاب کند تا با خرید ایفل، یک‌شبه در صدر خبرسازترین افراد دنیا قرار بگیرد. او در این معامله قلابی از خریدار رشوه هم دریافت کرد! جالب این‌جاست که لوستینگ چند سال بعد دوباره همین ترفند را اجرا می‌کند!
وزن 500 تنی یک ابر معمولی

نامرئی‌شدن خرس‌ها در شب و بارش باران الماس!

اگرچه ابرها در هوا معلق‌اند اما هوا و ابر هردو جرم و وزن دارند. ابرها زمانی تشکیل می‌شوند که هوا به‌قدری سرد شود که دیگر نتواند بخار آب را در خود نگه دارد. در این حالت بخار آب به‌شکل قطرات بسیار ریزی متراکم می‌شود. دانشمندان چگالی یک ابر کومولوس(ابرهای پف کرده و سفید) را حدود 5/0 گرم بر مترمکعب اندازه گرفته‌اند. آن‌ها می‌گویند با اندازه‌گیری سایه یک ابر زمانی که خورشید به‌طور مستقیم بالای آن است می‌توانید طول تقریبی آن را به‌دست آورید. این کار را می‌توان با کیلومترشمار خودرو و حرکت زیر سایه یک ابر انجام داد. یک کومولوس معمولی حدود یک کیلومتر طول دارد و از آن‌جا که کومولوس‌ها شکل مکعبی دارند، دارای یک کیلومتر ارتفاع نیز هستند. با این حساب وزن یک ابر متوسط برابر است با 500 هزار کیلوگرم یا 500 تن! درست مانند این است که یک گله فیل(هرکدام به وزن 5 تن) بالای سر شما معلق باشد! نگران نباشید تا حالا کسی ندیده یک ابر بر سر ساکنان یک شهر سقوط کند!
639 سال، طولانی‌ترین اجرای موسیقی تاریخ
کلیسایی در شهر کوچک «هالبرشتاد» در شمال آلمان، محل اجرای طولانی‌ترین کنسرت دنیاست. این کنسرت، نواختن ارگ کلیسایی است که از 19 سال پیش شروع شده و قرار است تا سال 2640 میلادی ادامه یابد. نام این اثر موسیقی «تا حد ممکن آهسته» است. برنامه‌ریزان این کار می‌گویند هدف‌شان انتقاد ملایم یا نیشی به زندگی مدرن و امروزی است. زیرا جوامع امروزی بسیار شلوغ و شتا‌ب‌آلود هستند و این سرعت هر روز بیشتر می‌شود. این قطعه موسیقی را «جان‌کیج» آهنگ ساز آمریکایی سال 1985 برای پیانو نوشت و یک سال بعد آن را برای ارگ تنظیم کرد. در طول این سال ها نت‌ها که به طور خودکار نواخته می‌شوند، هر سال یک بار و در مجموع فقط 20 بار تغییر کرده‌اند. سالانه 10 هزار نفر در موعد نواختن برای دیدن و شنیدن آن در اطراف کلیسا حضور پیدا می‌کنند.
کوالا اگر 18 ساعت در روز نخوابد، می‌میرد!

نامرئی‌شدن خرس‌ها در شب و بارش باران الماس!

اثر انگشت برجستگی‌های بسیار ریزی است که با چشم غیر مسلح هم قابل رؤیت است و در واقع در لایه اپیدرم پوست کف دست‌ها و پاها وجود دارد. اثر انگشت هر فرد با دیگری متفاوت است و حتی افراد دوقلو نیز اثر انگشتی کاملا متفاوت از یکدیگر دارند. جالب است بدانید که پژوهش دانشمندان نشان می‌دهد که کوالاها اثر انگشتی بسیار شبیه اثر انگشت انسان دارند. کوالا جانور کیسه‌دار بومی استرالیاست که به‌خاطر شکل بامزه‌اش مورد توجه گردشگران و دوستداران حیوانات قرار گرفته است. کوالاها بیش از 20 سال عمر می‌کنند و در تمام عمرشان فقط برگ‌های اکالیپتوس می‌خورند و اگر 18 ساعت از 24 ساعت هر شبانه‌روز را نخوابند از خستگی می‌میرند!
انسان‌های امروز، 7 درصد کل انسان‌های تاریخ
آیا هرگز به این موضوع اندیشیده‌اید که از ابتدای خلقت تاکنون چه تعداد انسان روی کره‌زمین زندگی کرده و مرده‌اند؟ «دفتر تحقیقات جمعیت» به عنوان یک سازمان غیردولتی در آمریکا، سعی کرده‌است که تعداد درگذشتگان را به‌طور تخمینی محاسبه کند. زمان شروع محاسبه حدود ٥٠ هزار سال پیش در نظر گرفته شده‌است، یعنی زمانی که گفته می‌شود بشر اولیه پا به عرصه زمین گذاشت. براساس آمار حدود 2/108 میلیارد نفر در تاریخ جهان متولد شده‌اند. در این میان امروز جمعیت جهان حدود 782/7 میلیارد نفر است که با کمی ضرب و تقسیم متوجه می‌شویم این رقم معادل 7‌درصد کل جمعیت جهان از ابتدا تا کنون است.
موز از خانواده توت‌هاست!

نامرئی‌شدن خرس‌ها در شب و بارش باران الماس!

ممکن است تا حالا به اصل و نسب و خانواده میوه‌ها دقت نکرده باشیم، ولی شاید برایتان جالب باشد که بدانید بعضی میوه‌های مختلف هم‌خانواده هستند و بعضی که به هم شبیه هستند، هیچ نسبتی با هم ندارند. در این بین جالب است بدانید که انگور، کیوی و حتی موز هم جزو خانواده توت‌ها هستند. از طرف دیگر توت‌فرنگی میوه قرمز، آبدار و مخروطی شکلی است که متعلق به خانواده گل سرخ است.
بزرگ‌ترین آبشار جهان زیر آب
می‌دانیم آبشار نیاگارا مشهورترین آبشار کره زمین است که بیش از 3 هزار تن آب در هر ثانیه از آن فرو می‌ریزد و میلیون‌ها بازدیدکننده در سال دارد. اما این آبشار در مقایسه با بزرگ‌ترین آبشار ناشناخته جهان در تنگه دانمارک هیچ است. این آبشار 2/3 کیلومتر عمق دارد و جریان آب آن تقریبا 2هزار برابر آبشار نیاگاراست. این آبشار زیر آب‌های عمیق اقیانوس اطلس بین گرینلند و ایسلند واقع شده است، پس طبیعی است که بازدیدکننده‌ای هم نداشته باشد. شکل‌گیری این آبشار این‌گونه است که آب با چگالی بیشتر و سردتر از دریاهای شمال اروپا با آب سبک‌تر و گرم‌تر دریای ایرمینگر برخورد می‌کند. آب سردتر، سنگین‌تر شده و به سمت پایین و زیر آب گرم می‌رود که روی یک فرورفتگی بزرگ در کف اقیانوس، با جریانی با سرعت تقریبی 5 میلیون مترمکعب بر ثانیه فرو می‌ریزد.
ارتباط تلفنی دلفین‌ها با هم 

نامرئی‌شدن خرس‌ها در شب و بارش باران الماس!

بر اساس مطالعات پژوهشگران دانشگاه فئودوسیای روسیه، علاوه بر سگ‌ها، دلفین‌ها هم توانایی درک زبان پیچیده و تعامل با یکدیگر را دارند. آن‌ها می‌توانند در گفت‌وگو با یکدیگر از جملات کامل و در هر جمله از پنج کلمه استفاده کنند. این محققان با به‌کارگیری نوعی میکروفن زیر آب به ضبط صداهای دلفین‌ها پرداختند و با تحلیل آن‌ها مشخص شد این دسته از پستانداران می‌توانند در گفت وگوهای خود از کلمات استفاده کنند و به طرز باورنکردنی منتظر می‌مانند تا جمله طرف مقابل تمام شود و بعد پاسخ بدهند. با رمزگشایی از کلمات استفاده شده آن‌ها می توان امیدوار بود که روزی انسان قادر به صحبت با این گونه از آبزیان باشد. بر اساس تحقیقات در صورتی که دستگاه تلفن بتواند همه فرکانس‌های صوتی دلفین‌ها را انتقال بدهد، آن‌ها می‌توانند با زبان نمادین‌شان با هم ارتباط تلفنی برقرار و طرف مقابل را از پشت‌خط شناسایی کنند. پس تعجب نکنید اگر روزی پشت خط، دلفینی در انتظار صحبت با شما باشد!
نامرئی شدن خرس‌های قطبی در شب

نامرئی‌شدن خرس‌ها در شب و بارش باران الماس!

خرس‌های قطبی از ترسناک‌ترین شکارچیان روی زمین و بزرگ‌ترین گوشتخوار خشکی‌زی هستند. جنس نر این حیوان در حالت ایستاده سه متر ارتفاع و دو برابر شیر نر آفریقایی وزن دارد. آن‌ها می‌توانند خود را در زیستگاه یخی‌شان کاملا استتار کنند و موقع شکار با پنجه، جلوی بینی سیاه خود را بگیرند. اما چرا؟ این کار ردیابی حرکات‌شان را دشوار می‌کند. دانشمندان هنگام تعقیب این حیوان در شب ناباورانه متوجه شدند که خرس‌های قطبی از دید عینک‌های پیشرفته دید در شب نامرئی هستند. در ضمن، خرس‌های قطبی در حفظ گرما فوق‌العاده هستند و همین باعث زنده ماندن آن‌ها در سرما می‌شود. از طرفی عینک‌های دید در شب بیشتر از اشعه مادون قرمز حاصل از گرما استفاده می‌کنند. حالا این که چطور خرس‌های قطبی مانع خروج این امواج از بدن‌شان می‌شوند، هنوز جواب علمی و قانع‌کننده‌ای برایش نیست.
دلفین‌های مین‌یاب زیر آب
تلاش برای به‌کارگیری حیوانات به‌عنوان جاسوس، سلاح و سیستم‎های هشداردهنده، تاریخچه‎ای طولانی دارد. با این حال استفاده از آبزیان به‌عنوان حسگر حرکتی، پروژه تازه‎ای است که شاید از همه عجیب‎تر به نظر می‎رسد. چندی پیش وقتی یک نهنگ سفید که پوشش مخصوص برای نصب دوربین‎های زیر آب به‌تن داشت در آب‎های نروژ پیدا شد، عده‎ای احتمال دادند ارتش روسیه آن‎ را برای جاسوسی تربیت کرده باشد. البته نیروی دریایی آمریکا هم از دهه 1960 میلادی دلفین‎ها را برای شناسایی مین و نجات غواصان گم شده نیروی دریایی آموزش می‎دهد. اما براساس برنامه‌ای جدید از سال 2017 میلادی 24 دلفین از 80 دلفین آموزش‌دیده نیروی دریایی آمریکا، از ماموریت‌های ردیابی مین در دریا کنار گذاشته شدند و روبات‌های کنترل از راه دور جایگزین این آبزیان شده اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها