بندرعباس من کجاست؟



بندرعباس من کجاست نام هشتگی است که چند روز اخیر در پیام‌رسان توییتر و خصوصاً در بین کاربران ساکن هرمزگان جنجال به پا کرده است.
کاربران توییتر با زدن این هشتگ به بیان مشکلات شهری بندرعباس می‌پردازند و عملکرد مدیران و مسئولان بندرعباس را مستقیماً موردانتقاد قرار می‌دهند. به نظر می‌رسد عمده انتقادات این شهروندان به تغییر و بازسازی بافت شهری و به‌طورکلی عملکرد شهرداری و شورای شهر بندرعباس در ادوار مختلف باشد.
کاربران در توییت‌های خود به حرکات نمایشی برخی مسئولین اعتراض کردند و خواستار پاسخگویی نهادهای مربوطه شدند. مشکلات زیرساختی و شهرسازی بندرعباس یکی از موضوعات اساسی است که کاربران بسیاری باهدف قرار دادن آن به وضعیت نمای سواحل گرفته تا تناسب المان‌های شهری بندرعباس انتقاد کرده‌اند. کاربران بسیاری با به‌نقد کشیدن مجسمه‌ها و المان‌های شهری، مهندسی و معماری کنونی بندرعباس را به‌ویژه از بعد زیبایی‌شناختی ضعیف قلمداد کردند. این کاربران با به اشتراک گذاشتن عکس‌هایی از مکان‌های مختلف بندرعباس و مقایسه این عکس‌ها، مسئولان را به تغییر غیراصولی بافت شهری و نابودی بسیاری از مسائل نوستالژی و خاطره‌انگیز بندرعباس متهم کردند. این موج توییتری هم‌چنین نگاه ویژه‌ای به مشکلات زیست‌محیطی شهر بندرعباس دارد. پدیده دریا خواری و مشکل ورود فاضلاب و پساب‌های شهری به دریا ازجمله موارد مربوط به محیط‌زیست بود که بارها به آن پرداخته شد.
دراین‌بین تعدادی از کاربران هم به آسیب‌های کاشت درخت «کنوکارپوس» در فضای شهری بندرعباس اشاره کردند و در مقابل قطع درختان قدیمی بندرعباس را اقدامی نادرست از جانب مسئولان قلمداد کردند. فقدان فضای تفریحی، عدم لوله‌کشی گاز، پروژه‌های نیمه‌کاره شهرداری و معماری نامناسب شهری از دیگر مشکلاتی بود که کاربران در تویی‌های خود مطرح کردند. ماجرا به بیان مشکلات سازه‌های شهری و مشکلات زیرساختی ختم نشد و تخریب و بی‌توجهی به بناهای تاریخی بندرعباس هم دراین‌بین موردتوجه قرار گرفت. تجاوز به حریم بنای «حمام گپ» بندرعباس، تخریب بنای تاریخی «خانه احمدی» و مرمت قسمت‌هایی از «معبد هندوها» ازجمله مباحثی بودند که به تخریب و بی‌توجهی به میراث تاریخی و فرهنگی مربوط بود و موردتوجه کاربران قرار گرفت. بااین‌حال موضوعات گسترده‌ای در این هشتگ‌ها به چشم می‌خورد و کاربران همچنان بر پیگیری مطالبات خود پافشاری می‌کنند و خواستار پاسخگویی هستند. این موج توییتری از ۳۱ تیرماه آغاز شد و طبق آخرین آمار فقط در ۲۴ ساعت گذشته،  هشتگ بندرعباس من کجاست در فضای مجازی، 349 هزار و 95 بار دیده‌شده است و 4 هزار و 931 بار در همرسانی این هشتگ مشارکت شده است. شایان‌ذکر است که تاکنون هیچ‌کدام از مقام‌های رسمی و مسئولان اجرایی هرمزگان به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند.
رسانه صبح ساحل قصد دارد اهم این موضوعات و مطالبات مردمی را از مسئولان مربوطه پیگیری و در شماره‌های آتی روزنامه در به‌صورت سلسله گزارش به چاپ برساند.
شما مخاطبان گرامی می‌توانید مستندات و نقطه نظرات خود را به ایمیل صبح ساحل به آدرسinfo.sobhesahel@gmail.com برای ما ارسال کنید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها