دو جوان شیطان صفت در بندرعباس به تله پلیس افتادند؛

درخشش طلا، مسافرکش را وسوسه کرد



با التماس از راننده می‌خواهد خودرو را متوقف کند ولی دو جوان شیطان‌صفت بی‌توجه به چشمان وحشت‌زده و گریان زن جوان، خودروی پراید را در جاده خلوت هدایت می‌کنند و با تهدید پول، طلا و اموال گران‌قیمت قربانی را گرفته و او را در خیابان رها می‌کنند. سارقان سابقه‌دار سپس از صحنه متواری می‌شوند اما مدتی نمی‌گذرد که به تله پلیس می‌افتند و به سرقت جواهرات از 5 نفر مسافر خودرو اعتراف می‌کنند 3 مسافر از بندرعباس و 2 مسافر از یکی از استان‌های هم‌جوار.این سارقان ماه گذشته در پوشش مسافرکش در ساعات مختلف در خیابان‌های اصلی بندرعباس دور می‌زنند وزنان جوان را که منتظر خودرو بودند را طعمه قرار می‌دادند. زنانی که با تصور بر اینکه این مرد مسافرکش است و فرد دیگری مسافر، با اعتماد مقصد خود را اعلام می‌کردند و سوار بر پراید سفیدرنگی می‌شدند اما غافل از اینکه دقایقی دیگر سرنوشت شومی در انتظارشان است و طعمه زورگیری می‌شوند. قربانیان پس از رهایی از چنگ ربایندگان، وحشت‌زده به کلانتری‌ها مراجعه کردند و ماجرای هولناکی را بیان داشتند که بین راه راننده تغییر مسیر داده، بعد از قفل‌کردن درهای ماشین و تهدید، اقدام به سرقت جواهراتشان کردند.

 دستگیری متهمان

به‌ دنبال شکایت جداگانه این سه زن جوان 25 تا 40 ساله، کارآگاهان پلیس آگاهی هرمزگان به دستور مقام قضایی تحقیقات خود در مورد آن را آغاز کردند تا اینکه موفق به شناسایی متهمان شده و در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه آن‌ها در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

 سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و فرار از زندان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در خصوص این پرونده گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت به عنف طلاجات زنان در پوشش خودروهای مسافرکش در سطح شهر بندرعباس و متواری شدن سارقان، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی استان قرار گرفت. سردار غلامرضا جعفری افزود: در بررسی‌های اولیه و با توجه به فقدان هیچ‌گونه دلیل و مدرکی مبنی بر محل وقوع جرم، کارآگاهان با بهره‌گیری از تجارب ارزنده خود نهایتاً پس از چندین روز تعقیب و مراقبت و گشت زنی‌های پنهان، متهمان که دارای سوابق متعدد سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و فرار از زندان بودند را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی با تشکیل اکیپی به منزل و مخفیگاه آنان اعزام و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهمان را دستگیر کردند.

 کشف اموال و وسایل مسروقه

این مقام انتظامی از کشف در بازرسی تعدادی از اموال و وسایل مسروقه از مخفیگاه سارقان خبر داد و یادآور شد: متهمان به پلیس آگاهی انتقال که ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شده و پس از مواجه‌شدن با اسناد و مدارک جرم به‌ناچار لب به اعتراف گشوده و به آدم‌ربایی و سرقت به عنف طلاجات (3 فقره سرقت در استان هرمزگان و 2 فقره دریکی از استان‌های هم‌جوار) اعتراف کردند. فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار وثیقه روانه زندان شدند.

 استفاده از وسایل نقلیه عمومی

«شهروندان به‌ویژه بانوان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برای تردد در سطح شهر به‌خصوص در ساعات پایانی شب از وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی، اتوبوس، مترو و آژانس‌های معتبر استفاده کنند تا در ادامه شاهد وقوع مشکلات و حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.» 
سرهنگ عبدالمجید کرمی رئیس پلیس آگاهی هرمزگان این مطلب را گفت و به‌ضرورت هوشیاری شهروندان در هنگام برخورد با مسافربر‌های غیرمجاز تأکید کرد و افزود: افراد باید هنگام سوارشدن خودرو‌های مسافربری در سطح شهر مراقب راننده نما‌ها باشند و برای تردد در سطح شهر سوار بر هر خودرویی نشوند و تا حد امکان با تاکسی‌های رسمی که در حال فعالیت هستند تردد کنند تا در ادامه مشکلی برایشان ایجاد نشود.  وی ادامه داد: بابیان اینکه شهروندان نباید به بهانه عجله داشتن در رفت‌وآمد، خود را در معرض خطرات احتمالی قرار دهند گفت: در معرض دید قرار دادن اقلام گران‌قیمت مانند طلا، زیورآلات و وسایل باارزش می‌تواند برای مسافربر نما‌ها وسوسه‌انگیز باشد. به گفته وی شهروندان به‌خصوص بانوان برای حفظ امنیت خود در هیچ شرایطی به‌تنهایی سوار بر خودرو‌های مسافربر غیرمجاز نشوند و چنانچه در شرایط اضطرار قصد استفاده از این وسایل رادارند، بهتر است مشخصات خودرو را به بستگان خود اطلاع دهند و به‌محض مشاهده هرگونه رفتار مشکوک یا تغییر ناگهانی مسیر؛ مراتب را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها