هوشمندسازی ثبت ورود و خروج شناورهای مسافری در بندر شهیدحقانی و هرمز



مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بندرعباس گفت: ثبت ورود و خروج شناورهای مسافری جهت تسهیل در امر جابجایی مسافران در بندر شهید حقانی و هرمز هوشمندسازی شد.

 

به گزارش صبح ساحل، حمیدرضا محمدحسینی روز سه‌شنبه در تشریح روند پیاده سازی و اجرای این طرح هوشمند افزود: راه اندازی سامانه هوشمند ثبت ورود و خروج مسافر و شناورها در سامانه آمار و عملیات سازمان بنادر و دریانوردی این قابلیت را فراهم کرده تا مسوولان ستادی با اتصال به این سامانه تمامی آمار و عملیات بنادر مرکز استان را به شکل آنلاین و بدون بروز خطای انسانی( به شکل هوشمند ) دریافت کنند.
وی بیان داشت: سامانه هوشمند این امکان را فراهم می کند تا اپراتور یک بندر با مشاهده داشبورد خود بتواند تمامی شاخص‌های، نظیر اینکه چه شناوری، در چه زمانی و با چه ظرفیتی از بندر خارج شده، را مشاهده کند.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بندرعباس اظهارداشت: افزون بر این، اطلاعات بسیار مفیدی را احصا و در اختیار اپراتور کنترل ترافیک دریایی مبنی بر پیش بینی خطرات احتمالی و ارائه مستندات دقیق در زمان بروز حادثه قرار دهد.
محمد حسینی در خصوص اجرای این طرح گفت: باتوجه به اینکه بندرشهید حقانی بعنوان بزرگترین  پایانه مسافری دریایی کشور حجم قابل توجهی از تردد مسافر دریایی را  به جزایر به خود اختصاص داده، ضرورت تهیه و تدوین  یک سیستم جامع مسافری جهت ثبت دقیق آمار و تحلیل آنی داده ها و برنامه ریزی جهت بالابردن ضریب ایمنی سفرهای دریایی، مورد توجه قرارگرفت.
وی بیان داشت: با همکاری نیروهای سازمان بنادر از سال گذشته سیستم جامع مسافری دریایی در بنادر شهید حقانی و هرمز راه اندازی شد که اجرای این طرح ضریب ایمنی سفر، سرعت بخشی در ارائه خدمات و بالا بردن سطح رضایتمندی مسافران را درپی داشته است.  
وی بر آموزش‌های تخصصی در راستای افزایش کارآمدی، اثربخشی و ارتقای بهره وری  فعالیت های مسافری دریایی تاکیدکرد و گفت: تسهیل فرایندها و سرعت بخشی در امور مشتریان نوعی تکریم ارباب رجوع محسوب می‌شود که ارائه خدمات بهتر به هموطنان مسوولیت ذاتی و مشی اخلاقی خود می‌دانیم. 
 بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری کشور از ظرفیت جابجایی مسافر به میزان ۴۰ هزار نفر در روز برخوردار می‌باشد.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها