استاندار هرمزگان گفت:

واردات کالاهای گروه چهار علت توقف لنج‌های ملوانی در استان



استاندار هرمزگان با قدردانی از لنج داران و ملوانانی که از طریق گمرکات و مرز رسمی به فعالیت‌های تجاری می‌پردازند، گفت: واردات کالاهای گروه چهار علت توقف برخی لنج‌های ملوانی در استان است.

به گزارش صبح ساحل، «کالاهای گروه چهار بیشتر شامل کالاهای لوکس و غیرضروری بوده که  وزارت امور اقتصادی و دارایی طبق شرایط خاص اقتصادی کشور ورود آن‌ها در سالجاری را ممنوع اعلام کرده است.»
فریدون همتی چهارشنبه شب در نشست شورای روابط خارجی استان افزود: برخی مشکلات بوجود آمده در خصوص توقف ورود کالاهای برخی لنج ها در هرمزگان و بوشهر، به دلیل واردات کالاهای گروه چهار است که ورود این کالاها به کشور طبق قانون ممنوع می‌باشد.
وی تاکیدکرد: همه باید به قوانین و مقررات کشور احترام بگذارند و از فعالان لنج دار و ملوانی نیز انتظار می‌رود به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل موجود در این خصوص، پیگیری‌هایی در سطح ملی انجام شده و با درخواست استانداران هرمزگان و بوشهر و دستور وزیر کشور هفته آینده نشست کمیته این موضوع با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌شود و جمع بندی و پیشنهادهای این نشست جهت بررسی و تصویب به هیات دولت ارائه خواهدشد.
همتی بیان داشت: در این مرحله تلاش می‌کنیم مشکل  لنج هایی که چنین کالاهایی را حمل کرده اند، رفع شود اما برای مراحل بعدی لیست اقلام و کالاهای مورد نیاز کشور در اختیار لنج داران قرار می‌گیرد تا ضمن صادرات کالاها و محصولات تولیدی، کالاهای مورد نیاز کشور را که طبق قانون مجاز است، وارد کنند.
وی گفت: اصرار برخی برای واردات کالاهای گروه چهار که ورود آن‌ها به کشور ممنوع است، نشان می‌دهد برخی افراد سودجو در پشت پرده این مساله قرار دارند و این کار با توجه به ممنوعیت ورود این کالاها، نوعی قاچاق سازمان یافته محسوب می‌شود.
استاندار هرمزگان اظهار داشت: از ملوانان و لنج داران استان انتظار می رود، کالاهایی که مورد نیاز کشور بوده و طبق قانون مجاز است را در چارچوب قوانین و مقررات از طریق مرزها و گمرکات رسمی وارد کنند و در این صورت به طور کامل مورد حمایت خواهند بود.

توسعه رایزنی‌های اقتصادی با کشورهای همسایه در اولویت قرارگیرد


استاندار هرمزگان گفت: توسعه رایزنی‌های اقتصادی در راستای افزایش مبادلات تجاری و صادرات و واردات کالا از طریق ارتباط با کشورهای همسایه، باید در اولویت قرار گیرد.
 همتی عنوان کرد: شورای روابط خارجی باید زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری توسعه مبادلات و ارتباطات و معرفی ظرفیت‌های استان بویژه در کشورهای همجوار این منطقه در حوزه خلیج فارس را فراهم کند و در عرصه ارتباطات بین المللی کارساز و راهگشا باشد.
وی ادامه داد: افزایش تعاملات با سفارتخانه‌های کشورهای مختلف در جمهوری اسلامی ایران و همچنین سفرای ایران در کشورهای همجوار در حوزه خلیج فارس و توسعه رایزنی‌های اقتصادی در راستای افزایش مبادلات تجاری و صادرات و واردات کالا از طریق ارتباط با کشورهای همسایه، باید در اولویت و دستور کار این شورا قرار گیرد.
استاندار هرمزگان افزود: اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید در این راستا فعالانه عمل کرده و ارتباطات گسترده‌تری با اتاق‌های بازرگانی مشترک کشورمان بویژه با کشورهای همسایه هرمزگان داشته باشند و با این هماهنگی و ارتباط بیشتر، به توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی کمک کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها