ترفند هواپیمایی امارات؛ مسافران در صورت ابتلا به کرونا رایگان درمان می شوند



ویروس کرونا، مهمان ناخوانده ای که این روزها تبدیل به یکی از وحشتناک ترین معضل های زندگی روزمره تمامی مردم جهان شده و کسی نیست که اسم آن بشنود و حس ناخوشایندی بهش دست ندهد. با توجه به تاثیرات بدی که این ویروس بر روی کسب و کارهای مختلف گذاشته، مجموعه‌های مختلف در صدد آن هستند تا راه حل‌های مختلفی را برای گذر از این بحران ارائه دهند.

به گزارش صبح ساحل، صنعت گردشگری یکی از آن کسب و کارهای متاثر از ویروس کرونا بود و برای رفع این مشکل اقدام به ارائه طرح های مختلفی نموده است. شرکت هواپیمایی امارات با اجرایی کردن طرح پوشش رایگان هزینه درمانی بیماری کرونا برای مسافران سعی در ایجاد حس اعتماد از دست رفته ی افراد را دارد تا بتوانند مجدد سفرهای خود را آغاز کنند و اقدام به رزرو بلیط هواپیما دبی نمایند. لازم به ذکر است که این طرح شرایطی دارد که در ذیل به شرح آن می پردازیم:

  • کلیه مسافران محترم هواپیمایی امارات از مبدا ایران به تمامی مقاصد شبکه پروازی امارات (شامل ویزای توریستی یا دارای اقامت به مقصد دبی و یا ترانزیت در دبی) می بایست حداکثر 96 ساعت قبل از پرواز نسبت به انجام تست کرونا اقدام و گواهی عدم ابتلا به بیماری دریافت نمایند.
  • این گواهی باید در طول سفر قابل ارائه باشد و در کنار پاسپورت و ویزا به کانتر پذیرش مسافرین فرودگاه ارائه گردد.

    همچنین مسافرین مقصد دبی لازم است که فرم تعهدنامه قرنطینه را نیز در سالن ورودی قبل از ورود به شهر تحویل دهند.

  • بنابر اطلاعیه رسمی شرکت هواپیمایی امارات در جهت رفاه بیشتر مسافرین خود اقدام به ارائه پوشش رایگان هزینه های درمانی بیماری کرونا تا سقف 150.000 یورو و هزینه های قرنطینه روزی 1000 یورو حداکثر به مدت 14 روز نموده است.

بنابر اعلامیه شرکت هواپیمایی امارات این پوشش برای تمامی کلاس های پروازی و مقاصد پروازی تا تاریخ 31 اکتبر 2020 (معادل 10 آبان 1399) انجام می شود و تا 31 روز از تاریخ شروع سفر معتبر می باشد.

 پرتکل بهداشتی برای ورود به فرودگاه های دبی

همانطور که می دانید دبی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در بین مسافران است؛ در حال حاضر با وجود ویروس کرونا از حجم کسانی که به این شهر سفر می کنند کاسته شده و کمتر کسی است، که اقدام به رزرو تور دبی نماید. اما با این حال کسانی هستند که برای کار به این شهر بروند، حتی کسانی هستند که در این کشور اقامت دارند و باید هر چه زودتر خودشان را به این شهر دبی برسانند؛ از همین رو از تاریخ ۲۷ تیر ماه مصادف با ۱۷ ژولای ۲۰۲۰، فرودگاه دبی پذیرای مسافران و گردشگران از کشورهای دیگر به این شهر است اما ورود به این شهر تابع شرایطی است؛ اول از همه، باید گفت که سفر به دبی در پی بازگشایی پروازهای دبی شرایط سنی ندارد و برای همه آزاد است. همه مسافران دبی می دانند که ورود به این شهر نیازمند ویزا است. شما می توانید برای دریافت ویزای دبی در زمان ورود به فرودگاه اقدام به اخذ ویزا کنید و یا از طریق سفارت امارات در کشور خودتان اقدام به دریافت ویزا کنید. البته لازم به ذکر است که شهروندان ایرانی که در ایران اقامت دارند باید قبل از آغاز سفرشان، به سفارت امارات بروند و نسبت به دریافت ویزا دبی اقدام کنند.

انجام آزمایش PCR مورد تایید دولت

اول از همه به خاطر داشته باشید که از نظر هواپیمایی امارات، آزمایش PCR شما تنها تا ۹۶ ساعت از زمان پرواز به دبی اعتبار دارد. اگر از یکی از کشورهای فهرست زیر از زمان بازگشایی پروازهای دبی به این شهر سفر می کنید، باید یک گواهی آزمایش PCR را که دولت شما آن را تایید کرده به همراه داشته باشید تا هواپیمایی امارات به شما اجازه پرواز با هواپیمایی امارات را بدهد. باز هم یادآور می شویم که آزمایش PCR تنها ۹۶ ساعت از زمان پرواز باید فاصله زمانی داشته باشد. مسافران کشورهایی که می خواهند با پرواز امارات وارد دبی شوند و می بایست زمان شروع پرواز به آزمایش منفی تایید شده از طرف دولت کشورشان نیاز دارند عبارت اند از:

افغانستان، مصر، هند، ایران، نیجریه، پاکستان، فیلیپین، روسیه، سودانگ، تانزانیا و آمریکا؛ فرودگاه های هیوستون (IAH)، فرودگاه فورت ورث دالاس (DFW)، سان فرانسیسکو (SFO)، فورت لادردال (FLL)، اورلاندو (MCO). البته این قانون شامل حال کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس و مسافران این ایالات که می خواهند از هواپیمایی امارات برای سفر به دبی استفاده کنند نیز می شود.اگر در زمان ورود به شهر دبی آزمایش PCR را انجام داده اید می بایست تا زمان آماده شدن جواب آن در قرنطینه بمانید. در صورتی که آزمایش تان منفی بود، سپس می توانید به طور آزادانه از هتل بیرون بیایید و گشت و گذار در دبی را شروع کنید در غیر این صورت اگر جواب آزمایش تان مثبت بود باید طبق قوانین و پرتکل های دبی در قرنطینه بمانید.

در مورد مسافران پروازهای اتصالی چطور؟

همه مسافران حتی آن دسته از مسافران پروازهای اتصالی دارند و تنها می خواهند بین مسیرشان در دبی توقف کنند نیز باید فرم خوداظهاری وضعیت پزشکی را تکمیل کنند و در زمان پذیرش، فرم را به مسئول مربوطه در فرودگاه ارائه دهند. اما در صورتی که دبی مقصد شما است می بایست فرم تعهد رعایت اصول بهداشتی را کامل کنید و به محض ورود، فرم را به مامور سازمان بهداشت دبی تحویل دهند.

منبع: ایلنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها