بیمه سرمایه گذاری در خلیج فارس و دریای عمان را پوشش می دهد



استاندار هرمزگان گفت: به دولت پیشنهاد داده‌ایم که سرمایه گذاری در خلیج فارس و دریای عمان زیر پوشش بیمه قرار گرفته و دولت مسئولیت زیان این سرمایه‌گذاری‌ها را بپذیرد.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی در نشست کارگروه تخصصی شیلات استان افزود: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و حمایت بیشتر از این حوزه با خرید تضمینی محصولات شیلاتی باید در دستور کار و پیگیری سازمان شیلات ایران قرار گیرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه پرورش ماهی در هرمزگان، گفت: علاقه‌مندیم پرورش ماهی در استان با محوریت و مشارکت تعاونی‌های صیادی انجام شود و شیلات استان باید تعاونی‌ها را در این زمینه ساماندهی کند.

استاندار هرمزگان گفت: به دولت پیشنهاد داده‌ایم که سرمایه گذاری در خلیج فارس و دریای عمان زیر پوشش بیمه قرار گرفته و دولت مسئولیت زیان این سرمایه‌گذاری‌ها را بپذیرد که شامل طرح‌های شیلاتی می‌شود و همچنین صندوق ضمانت و سرمایه‌گذاری تعاون نیز می‌تواند کمک خوبی داشته باشد.
همتی افزود: با توجه به ظرفیت‌های صادراتی، ارز آوری و اشتغال حوزه شیلات باید در سیاستگذاری ها، اختصاص ارز دولتی به این حوزه نیز در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: با توجه به تمرکز صورت گرفته در حوزه فعالیت‌های پرورش میگو در هرمزگان، امیدواریم سطح مزارع پرورش میگو در استان تا پایان سال دو برابر شود.
استاندار هرمزگان در ادامه خواستار ساماندهی قایق‌های صیادی در هرمزگان شد و افزود: ۱۰ هزار قایق صیادی فاقد مجوز که در آب‌های استان در حال صیادی هستند که لازم است، با صدور مجوز برای آن‌ها مشخص شود که در چه فصلی صید انجام دهند.

منبع:موج

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها