معنوی، امام جمعه فین:

وظیفه یک امام جمعه تبلیغ و ترویج بصریت افزایی در مسائل مختلف جامعه است



امام جمعه شهر فین بندرعباس نیز نماز جمعه را یک نهاد سیاسی و عبادی دانست و گفت: امام جمعه هر شهر متصدی امور جامعه است و باید مردم را از مسائل سیاسی و عبادی مطلع سازد.

به گزارش صبح ساحل،  حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن معنوی روز جمعه با بیان اینکه امام جمعه هدایت مردم یک جامعه را برعهده دارد، گفت: وظیفه یک امام جمعه تبلیغ و ترویج بصریت افزایی در مسائل مختلف جامعه است. وی با تبریک عید قربان وظیفه دیگر امام جمعه را ترویج اتحاد و همبستگی بین مردم دانست و افزود: امام جمعه باید تلاش کند تا مردم با یکدیگر متحد شده و برای پیشبرد اهداف جامعه تلاش کنند. امام جمعه فین ادامه داد: امام جمعه هر شهر با توده مردم در ارتباط است، پس او باید تلاش کند تا مردم هم پیمان شده و برای ظهور امام عصر قدم‌های محکم و استوار بر دارند.


 معنوی، امام جمعه را یک شخص هدایت گر دانست و گفت: امام جمعه نه تنها هدایت و رهبری شهرش را برعهده دارد، بلکه مسوول تمام مردم جامعه است و باید با استفاده از ظرفیت‌های گوناگون به دنبال حل مشکلات مردم در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشد.وی خاطرنشان کرد: امام جمعه باید به این مساله واقف باشد که فقط مسوول کسانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند، نیست. 
امام جمعه فین اضافه کرد: باید هدایت و رهبری افرادی که در نماز شرکت نمی‌کنند نیز بر عهده بگیرد و تلاش کند تا آن‌ها هم تشویق شوند و در این امر مهم الهی شرکت داشته باشند. معنوی با تاکید بر اینکه مخاطب اصلی شرکت در نماز جمعه باید جوانان باشند، گفت: نمازجمعه باید با حضور پر شور مردم بویژه جوانان برگزار شود و اسلام و انقلاب را در مسیر پیشرفت قرار دهد و برای بر طرف کردن مشکلات جامعه بشری تلاش روز افزون داشته باشد.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها