مدیرکل انتقال خون هرمزگان در گفت و گو با صبح ساحل ؛

بهبود یافته‌های کرونایی پلاسما اهدا کنند



مدیر کل انتقال خون هرمزگان گفت : اعلام وضعیت قرمز استان در پی شیوع کرونا و ترس از آلودگی مهم‌ترین دلایل کاهش مراجعین به مراکز انتقال خون استان هرمزگان است .
ایمان زارعی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارما افزود :  این روزها  مراکزانتقال خون استان هرمزگان  با کاهش ذخایر خون مواجه  شده اند.
وی گفت : نیازبه  خون  همیشگی و حتی در ایام تعطیلات نیز خون  و فراورده های خونی به بیمارستانها توزیع می شود  وعمده مصرف کنندگان خون در استان بیماران خاص وهمچنین افرادی که به اعمال جراحی نیاز دارند ،مادران باردار ،نوزادانی که دچار زردی می شوند  و مصدومان حوادث جاده‌ای واورژانس هستند .
وی ادامه داد: با شیوع کرونا وافزایش تخت های بیمارستانی ، هرمزگان روزانه به‌طور متوسط به ۲۵۰ واحد خون نیاز دارد تا بتواند به بیش از 21 مرکز درمانی وبیمارستانی خون توزیع نماید واین در حالی است که مراجعه داوطلبان اهدکننده خون کاهش یافته است اما مصرف خون در این روزها افزایش یافته است .وی تاکید کرد  : ترس از کرونا نباید اهدای خون مستمر را از یاد شهروندان ببرد شهروندان به این نکته توجه کنند که اهدای خون یک ضرورت است . به گفته زارعی ، اهدا کننده اطمینان داشته باشند که در مراکز انتقال خون تمام نکات ایمنی و بهداشتی رعایت شده  وتمامی تجهیزات همیشه  ضد عفونی و استریل می شوند و اهدا کنندگان با اطمینان خاطر مراجعه وخون اهدا کنند.
مدیر کل انتقال خون هرمزگان اضافه کرد : 4پایگاه ثابت استان در بندرعباس ، بندرلنگه ، میناب وقشم منتظرحضور  اهداکنندگان خون می باشند .همچنن اهداکنندگان  می توانند بدون مراجعه حضوری به نشانی اینترنتی nobatdehi.ibto.ir  در ساعت‌های مشخص نسبت به دریافت نوبت اهدای خون  اقدام وسپس مراجعه کنند .وی گفت :کلیه کارکنان انتقال خون در این روزها سخت کرونایی در حال خدمت رسانی هستند تا با تامین خون بیماران دغدغه خاطر این عزیزان را کاهش دهند . مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت : شهروندان با حضور در مراکز اهدای خون  به یاری بیماران بشتابند و نگذارند تخت‌های انتقال خون خالی بماند.مدیرکل انتقال خون هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه در اواخر تیرماه امسال بخش پلاسما فرز بهبود یافتگان کووید ۱۹ در مرکز انتقال خون بندرعباس آغاز به کار کرد، گفت: بهبود یافته های کرونایی که مدت ۲۸ روز از زمان رهایی آنها از این بیماری می گذرد، به شکرانه بازیابی سلامتی شان و کمک به افراد مبتلا، پلاسما اهدا کنند.زارعی ابرازداشت: پادتن ضد ویروسی که در پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونایی  موجود است می تواند در نجات جان بیماران مبتلا مفید وموثر واقع گردد .
وی بیان داشت: افراد نجات یافته از کووید ۱۹ اطمینان خاطر داشته باشند که اهدای پلاسما بعد از بهبودی به هیچ عنوان سیستم ایمنی بدنشان را تضعیف نخواهد کرد و با اطمینان خاطر برای نجات بیماران و اهدای پلاسما اقدام کنند.زارعی، نقش بی بدیل سازمان انتقال خون در تامین ،تهیه وتوزیع خون سالم امری اجتناب ناپذیر دانست وگفت :مراکز انتقال خون با ارائه و خدمت رسانی در همه شرایط نقش مهمی در سلامتی افراد نیازمند به خون وفرآورده های خونی دارند وبا شروع بیماری کووید ۱۹این  نقش مهم  وحساس تر شد .
به گفته وی ، همه بهبود یافته‌ها از جمله افراد دارای فشار خون، دیابت کنترل نشده  یا برخی بیماری های دیگر زمینه ای، شرایط اهدای پلاسما را ندارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها