۱۳ بیمار بندرعباسی از مرگ حتمی بدلیل ابتلا به کووید ۱۹ نجات یافتند



طی یک ماه تعداد ۱۳ بیمار با حال عمومی بسیار وخیم بدلیل ابتلا به کووید ۱۹ در  بیمارستان شهید محمدی بندرعباس از مرگ حتمی نجات یافتند.

به گزارش صبح ساحل، فوق تخصص ریه مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم بندرعباس گفت: در تیرماه سال جاری تعداد ۸۰۹ بیمار در بخش های کووید ۱۹ مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس بستری شدند که از این تعداد، ۷۱۵ نفر با حال عمومی خوب مرخص شدند.

دکتر احسان رمضانیان نیک در گفت و گو با ایسنا، افزود: تعداد ۱۳ تن از این بیماران حال بسیار وخیم و درگیری وسیع ریه داشتند و با سطح اکسیژن خون پایین در بخش های ویژه کووید بستری بودند که پس از پشت سر گذاشتن شرایط بسیار سخت و اهتمام و تلاش کادر پزشکی و پرستاری، از مرگ حتمی نجات یافته و با حال عمومی خوب مرخص شدند.

دکتر رمضانیان نیک در ادامه با عنوان اینکه این بیماران در محدوده سنی ۲۶ سال تا ۸۱ سال بودند، گفت: در حال حاضر برای درمان بیماران کووید ۱۹، علاوه بر انجام پروتکل های درمانی حسب نیاز بیماران پلاسمافرز، پلاسما درمانی، هموپرفیوژن و سایر درمان‌های نوین انجام می شود.

این پزشک فوق تخصص ریه در خاتمه تذکر داد: بطور قطع بهترین روش برای کنترل این بیماری، پیشگیری از ابتلای موارد جدید می باشد. لذا باید تمامی افراد خود را مسئول بدانند و با رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در اماکن عمومی و حفظ فاصله اجتماعی حداقل ۲ متر با یکدیگر، در قطع زنجیره انتقال و حفظ سلامت خود و دیگران کوشا باشند.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها