بر اثر تصادفات در تیرماه سال جاری رخ داد

17 کشته و 102 مجروح در جاده های برون شهری هرمزگان



تیرماه سال جاری در جادههای برونشهری هرمزگان 150 فقره  تصادف رخداده که این آمار در مدت مشابه سال قبل آن با رقم 234 فقره ، 36 درصد کاهش داشته است.در این مدت17 نفر جان خود را از دست دادند و 102 نفر مصدوم و راهی مراکز درمانی  شدند.

به گفته فرمانده پلیسراه هرمزگان ، در تیرماه سال گذشته کشتههای تصادفات 27 نفر و مجروحان 160 نفر بودند. در تیرماه سال جاری63 فقره تصادف خسارتی رخ داد این در حالی است که مدت مشابه سال قبل آمار این تصادف 90 فقره بوده است.

همچنین در طی این مدت مسیر بندرعباس _میناب  حدفاصل دانشگاه هرمزگان _ ایستگاه بازرسی شهید چغازردی بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داد که در این محور در  یک فقره تصادف فوتی ، یک نفر جان خود را از دست داد و در 11 فقره تصادف جرحی ، 11 نفر مصدوم شدند. سرهنگ مهدی نیکبخت  سوانح جادهای در محورهای اصلی 72 مورد  و محورهای فرعی را  28 مورد ذکر کرد و به صبح ساحل  گفت: 55 فقره تصادف مربوط به واژگونی خودرو  ، 27 فقره برخورد خودرو با موتورسیکلت  و 14 فقره  نیز مربوط به  واژگونی موتورسیکلت بوده است.این مقام مسئول عامل بیشترین تصادفات را خودروهای سواری با  58 فقره، موتورسیکلت 19فقره و کامیون  با 14 فقره اعلام کرد .

 

خستگی و خوابآلودگی عامل اکثر تصادفات

فرمانده پلیسراه هرمزگان عدم توجه به جلو و خستگی و خوابآلودگی را عامل اکثر تصادفات خواند که در تیرماه گذشته   43 فقره از تصادفات مربوط به همین علت بوده است. سرهنگ نیکبخت  عدم رعایت حق تقدم  را 16 مورد  و تخطی از سرعت مطمئنه  10 مورد دانست. وی تصادفات بالاتر از  30کیلومتر را  79 مورد و  کمتر از 30 کیلومتر  21 مورد عنوان نمود و ادامه داد: در این مدت بیشترین سوانح جادهای  در ساعات 20 تا 24  بوده که   29 مورد تصادفات را شامل میشود ،همچنین ساعات   16 تا 20 با  23 مورد  و   8 تا 12، 16 مورد  تصادفات به ثبت رسیده است.

 

مرگ 5 نفر در مسیر کوه گنو و میناب

فرمانده پلیسراه هرمزگان در ادامه به  مرگ 5 نفر در طی دو روز گذشته  در جاده  کوه گنو و حوالی تیرورمیناب اشارهای داشت و گفت:  براثر عدمتخطی از سرعت مطمئنه 5 نفر به کام مرگ  رفتند و 4 نفر دیگر راهی مراکز درمانی شدند.

 سرهنگ نیکبخت در این مورد گفت:  ساعت13 جمعه 10 مردادماه سال جاری در جاده کوه گنو یک دستگاه خودرو سواری کوئیک با 6 سرنشین (اعضای یک خانواده) درحالیکه به سمت بندرعباس درحرکت بود  به دره سقوط کرد. سرهنگ نیکبخت افزود: در این رابطه 2نفر فوت  شدند  و یک نفر مجروح شد. وی علت این حادثه را عدم توجه به جلو  و تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد. وی  از تصادفی در جاده حوالی تیرور میناب گفت:  ساعت 17 و 20 دقیقه شنبه گذشته یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس از سمت جاسک به سمت بندرعباس درحرکت بود که   در محور اصلی بعداز -روستای چاه شیرین به علت  تخطی از سرعت مطمئنه از جاده خارج و واژگون شد. سرهنگ نیکبخت گفت: در این حادثه  3نفر جوان جان سپردند و  2نفر مجروح  شدند . سرهنگ نیکبخت درخصوص رعایت قوانین ومقررات به خصوص رعایت سرعت غیرمجاز، پرهیزازسبقت غیرمجازوتخلفات حادثه سازرا به رانندگان وخانواده توصیه وازرانندگان قانونمند تشکر کرد . وی  هوشیاری وتوجه خانواده وسرنشینانوسیله نقلیه نسبت به هوشیاری راننده ورعایت مقررات را ضامن سلامتی دانست وتاکید نمود باتوجه به شرایط شیوع ویروس کرونا حتی الامکان ازسفرهای غیرضروری پرهیزنموده ودرصورتی که سفرضروری باشد برنامه ریزی لازم برای سفررا انجام داده ودرهنگام خستگی وخواب آلودگی رانندگی ننمایند.ایشان ارتکاب تخلفات حادثه سازرا خط قرمزپلیس راه دانسته وبرخورد قانونی بارانندگان متخلف را خواست ومطالبه مردم وتاکید قانون برشمردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها