رئیس اتحادیه آبزیان استان هرمزگان

عرصه رقابت بر پرورش‌دهندگان میگو تنگ‌شده است



رئیس اتحادیه آبزیان استان هرمزگان با بیان اینکه پرورش آبزیان با مشکلات عدیده‌ای روبروست، اضافه کرد: تولید نباید صرفاً در ارائه آمار خلاصه شود.

به گزارش صبح ساحل، مهرداد بازرگان روز گذشته(دوازدهم مردادماه) در نشست کارشناسی شورای گفتگو با محوریت بررسی و تدوین چهارچوب نظام‌نامه جامع پرورش میگو، اظهار کرد: واقعیت این است که پرورش‌دهندگان میگو در استان با مشکلات فراوانی روبرو هستند و از طرقی رقابت در بازارهای هدف با وجود کیفیتی که میگو استان هرمزگان دارد، بسیار سخت شده است.

وی یادآور شد: قوانین دست و پاگیر باید از مسیر پرورش‌دهندگان میگو برداشته شود و از طرفی کسانی پای در عرصه پرورش میگو بگذارند که صلاحیت‌های لازم را داشته باشند.

بازرگان تصریح کرد: تدوین چارچوب دقیق برای پرورش میگو در استان بسیار ضروری است.

در ادامه این نشست دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس نیز اضافه کرد: تدوین نظامنامه در آینده پرورش میگو در استان و نهایتاً در بعد ملی تحول شگرفی ایجاد و آینده پرورش آبزیان در استان را تضمین می‌کند.

پیام رضایی ادامه داد: حضور دستگاه‌های ذی‌ربط و مشارکت مدیران دستگاه‌های در نشست‌های مرتبط با تدوین نظامنامه بسیار مهم و حیاتی است و باعث تسریع در امور می‌شود.

وی افزود: باید از ظرفیت‌های آبزی‌پروری در استان‌های ساحلی همانند هرمزگان با توجه به تقاضاهایی که در بازارهای هدف وجود دارد استفاده بیشتری شود.

رضایی ادامه داد: اتاق بازرگانی بندرعباس امروز با تمام توان در کنار فعالان اقتصادی ایستاده است و تمام موانع و مشکلات بخش خصوصی به‌عنوان قلب تپنده اقتصاد استان را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

همچنین مدیرعامل کنسرسیوم آبزیان استان هرمزگان گفت: با توجه به وضعیت پرورش میگو در استان و قیمت‌های تمام‌شده برای تولیدکنندگان، عرصه رقابت بر تاجران این بخش بسیار تنگ‌شده است چرا که تولیدکنندگان مجبورند میگوی خود را با قیمت بالاتری نسبت به سایر تولیدکنندگان کشورهای دیگر به فروش برسانند.

کاظمی با بیان اینکه ما به یک مرکز مانیتورینگ در قالب بخش  خصوصی نیاز داریم، افزود: باید این ظرفیت را در استان به وجود آوریم که بتوانیم با استفاده از اطلاعات درست کاهش تولید میگو در استان را موردبازنگری قرار دهیم.

وی ادامه داد: ظرفیت‌هایی که در بخش پرورش میگو در استان وجود دارد اگر به‌صورت واقعی بهره‌برداری شود، می‌تواند تحول بزرگی در اقتصاد و اشتغال استان به وجود آورد و این مهم جز با اصلاح و تدوین نظامنامه جامع پرورش میگو محقق نمی‌شود.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها