افزایش 4 درجه ای دمای هوا؛ هرمزگان گرم تر می شود



معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از نیمه هفته جاری تا پایان هفته افزایش دما ۲ تا ۴ درجه سلسیوس در استان پیش بینی می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، کیانوش عارفی روز دوشنبه گفت: از فردا سه شنبه با تغییر سامانه هواشناسی و جایگیری هوای گرم و خشک، در بیشتر نقاط استان هرمزگان روند افزایشی دما مورد انتظار است.
وی بیان داشت: در روز چهارشنبه نیز افزایش دما در مناطق شرقی هرمزگان محسوس و قابل توجه پیش بینی می‌شود.
معاون هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: بر اثر فعالیت سامانه مونسونی، در روزهای پیش روی رگبار باران و رعد و برق در ارتفاعات و افزایش سرعت باد درمناطق دریایی (دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس)  استان پیش بینی می‌شود.
عارفی گفت: از فردا سه شنبه تا پایان هفته جاری احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها، افزایش موقتی سرعت باد و احتمال خیزش گردوخاک و کاهش شعاع میدان دید افقی،متلاطم شدن دریا است.
وی توصیه کرد: در ساعت بعدازظهر واوایل شب، باتوجه به وقوع بارندگی همراه با رعد وبرق و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، از صعود به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی هرمزگان خودداری شود.
عارفی یادآورشد: در این مدت باتوجه به متلاطم شدن دریا با بادهای جنوب شرقی، تمهیدات لازم در بنادر استان هرمزگان صورت گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها