متکدیان تهدیدی دیگر برای شهروندان بندرعباس



صبح ساحل، اجتماعی _ بندرعباس هم از شهرهایی است که همیشه داستان ها وحکایت های بسیاری برای خود دارد. این شهر همیشه درکانون توجه قرار داشته است. اتفاقاتی دراین شهر رخ می دهدکه درکمتر شهر و دیاری رخ می دهد. مسمومیت دسته جمعی یک خانواده، کلاهبرداری های اینترنتی، فروش بنزین آزاد ، ، عرضه غیربهداشتی آبزیان، نوسان وقطع برق، دستگیری زندانی فراری، کشف روزانه سوخت قاچاق وهزار و یک مورد دیگر. وقتی عنوان گل و بلبل را به این شهر می دهیم، بی دلیل نیست. درگوشه وکنار این شهر صحنه هایی می بینیم که جای تامل دارد. سرچهارراه ها، جایگاه های پمپ بنزین، درمراکز خرید وبازار ودرسطح شهر، عده ای زن وبچه با ظاهری چندش آور ونامناسب، دست هایشان را بسوی شما دراز می کنند. معصومیت از چهره شان موج می زند، اما وجودشان کانون امراض مختلف است. این روزها شهر، درهوای بالای 40درجه، باید این صحنه ها را نظاره گر باشید.هجوم یکباره این متکدیان از استان های همجوار به هرمزگان برنامه ریزی شده است و به طور یقین، افرادی پشت پرده این گروه از متکدیان را ساماندهی می کنندومطمئنا آنان تنها از زن وبچه مردم ابزاری برای کسب درآمد قرار داده اند. ازنظر بهداشتی نیز این متکدیان، بهداشت محیط را به مخاطره می اندازند. آیا کسی در مواجه با آنان به این اندیشیده که شب ها را کجا سپری می کنند. برای چه کسانی کار می کنند و سوالات بی شمار دیگر.

 

برای شهری که داعیه پایتخت اقتصادی کشور را دارد و مدیران شهری آن درتلاش هستند تا چهره بندرعباس را متقاوت تر از شهرهای دیگر جلوه دهند، این متکدیان وصله ناجور شهر هستند، مردم این پرسش را مطرح می کنند که چه دستگاهی باید آنان را از سطح شهر جمع آوری کند. حضور معتادان پرخطر نیز تهدیدی است که باید جدی گرفته شود. همان افراد معتاد و آلوده ای که آزادانه درجامعه، انواع و اقسام بیماری را انتشار می دهند. درهر نقطه ای از شهر فرق نمی کند، کدام محله باشد، آقایان معتاد پرسه می زنند. افراد معتاد برای برطرف کردن نیاز خود دست به سرقت نیز می زنند. باید آنها را از شهر جمع آوری کرد. حضور اینگونه افراد بیمار درسطح شهر نیز زیبنده نیست. از کارگران ساختمانی غافل نشویم. درمیادن ومعابر و پیاده روها تجمع می کنند، تا کسی برای کاری، آنها را فرا بخواند. در انتهای بلوار اصلی شهر (امام خمینی) آنجا که پیش رویتان بلوار خلیج فارس خودنمایی می کند در دوسوی بلوار، کارگران ساختمانی برای خود میزگرد تشکیل داده ودر جستجوی کار لحظه شماری می کنند.

 

همین کارگران ساختمانی که از استان های همجوار مهمان این استان هستند نیاز به ساماندهی دارند. سالهاست که موضوع ساماندهی کارگران ساختمانی دربین مسوولان استان مطرح است، اما کسی به آن توجهی ندارد. این کارگران ساختمانی، شب ها را درگوشه خیابان سپری می کنند.فضای سبز مطلوب این محدوده، مکان امنی برای آنان فراهم کرده تا گاه وبی‌گاه، دراینجا استراحت کنند. گویا مدیران ومسوولان استان آنقدر دل مشغولی و کارهای بزرگ تر در سر دارند که به این موارد اصلا فکر نمی کنند!!

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها