بابک علیمرادی :

خانه شطرنج نیاز اساسی شطرنجبازان بندرعباس



بابک علیمرادی ۴۳ ساله دارای لیسانس مدیریت و سی و یک سال سابقه فعالیت شطرنجی دارد. وی پرافتخارترین بازیکن تاریخ شطرنج هرمزگان از نظر مقام کشوری با ۹ مقام کشوری و مقام‌های فراوان استانی، حضور سه سال در لیگ برتر کشور، دارای ریتینگ بین المللی ۱۹۰۰ وکارت مربیگری درجه دو و حدود یکسال و نیم است که رئیس هیات شطرنج شهرستان بندرعباس می باشد.

وی در گفت و گوی اختصاصی با صبح ساحل در مورد عملکرد هیات شطرنج شهرستان بندرعباس گفت: برگزاری مسابقات متعدد در محلات،پارک ها وکتابخانه ها، برگزاری مسابقات رده های سنی مختلف برای پسران و دختران شهرستان ،برگزاری کلاس های آموزش به بیماران خاص توسط  خانم فکری نائب رئیس هیات ونتیجه آن قهرمانی خانم شیوا داودی در مسابقات بیماران خاص کشور، انتخاب مسئولین کمیته ها و فعال کردن شطرنج در محلات توسط مسئول کمیته محلات  مرتضی حمزه ای از
برنامه های سال گذشته هیات شطرنج بندرعباس بوده که البته برگزاری مسابقات رده های سنی مختلف پسران و دختران وفعال کردن شطرنج در محلات بندرعباس از مهمترین برنامه های این هیات به حساب می آید.

علیمرادی اظهار داشت : با توجه به شیوع بیماری کرونا در حال حاضر مسابقات حضوری نداریم اما هر هفته مسابقات به صورت آنلاین برگزار می شود.وی گفت: فعال کردن بخش های شطرنج شهرستان بندرعباس، فعال کردن شطرنج در مدارس ، آموزشگاه ها ، محلات و برگزاری منظم مسابقات مختلف و کلاس های آموزشی از دیگر برنامه های هیات شطرنج در سال جاری است که برای حدود ۳۰۰ بازیکن ریتینگ دار سازمان یافته بندرعباس صورت خواهد گرفت. رئیس هیات شطرنج شهرستان بندرعباس بیان داشت : این هیات مکان مناسبی برای برگزاری مسابقات ندارد که از اداره ورزش و جوانان بندرعباس می خواهم همان گونه که تاکنون از ما حمایت کرده اند به این موضوع هم فکر اساسی کنند و امکانات و تجهیزات لازم را برای ما فراهم سازند.
علیمرادی گفت :  قسمت همکف استخر ورزشگاه تختی در اختیار ما گذاشته اند  که آب و برق ندارد و حدود صد میلیون تومان هزینه بازسازی و تجهیز این مکان است که از مسئولین انتظار حمایت داریم تا هر چه زودتر مکانی برای برگزاری مسابقات داشته باشیم.

رئیس هیات شطرنج شهرستان بندرعباس در مورد بازیکنان ملی پوش بندرعباسی هم گفت : در سطح ملی بازیکن  نداریم اما در قسمت بیماران خاص خانم شیوا داودی قهرمان بیماران خاص کشور، خانم مطهره تالانه مقام سوم استعدادهای برتر کشور،  مهدی ایمان زاده مقام سوم کارگران کشور و خانم فرانک فکری مقام سوم کارگران کشور هستند. البته در  سال گذشته خانم ها  فکری و کهنسال به اردوی تیم ملی دعوت شدند اما  به علت عدم بودجه دولت تیم کارگری به مسابقات اسپانیا اعزام نشد. وهمچنین در گذشته عادل صادقی به اردوی تیم ملی جهت مسابقات باشگاهی آسیا دعوت شده است.
علیمرادی در پایان ضمن تشکر از سالاری رئیس هیات شطرنج استان گفت : ارتباط خوبی با کمیته های مختلف هیات استان داریم و از همکاری خوب اعضای هیات شطرنج شهرستان که در کنار بنده برای موفقیت شطرنج بندرعباس تلاش می کنند کمال پ

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها