علمای بحرین:

مراسم عزاداری عاشورا در بحرین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود



چهار تَن از علمای برجسته بحرین با صدور بیانیه مشترکی، با اشاره به در پیش بودن محرم و برگزاری مراسم عاشورا، از شهروندان این کشور خواستند در شرایط حساس کنونی که شیوع «ویروس کرونا» سلامت مردم را تهدید می‌کند، دستورالعمل‌های بهداشتی که از سوی دستگاههای ذیربط و متخصصان علم پزشکی اعلام می‌شود را در برگزاری مراسم‌ عزاداری رعایت کنند.

به گزارش صبح ساحل، امروز (سه شنبه) پایگاه «منامه پُست»، آیات عظام " سید عبدالله الغریفی"، " محمد صالح الربیعی"، " محمد صنقور " و " محمود العالی " با صدور بیانیه مشترکی تاکید کردند که مخالفتی با بازگشایی حسینیه‌های بحرین برای برگزاری مراسم عاشورا ندارند، اما باید فعالیت این مراکز بر اساس ضوابط و اقدامات شدید بهداشتی و پیشگیرانه باشد، زیرا از نظر شرعی مجاز به نادیده گرفتن یا دست‌کم گرفتن این ضوابط نیستیم.  

آن‌ها در بیانیه خود خاطرنشان کردند که این تصمیم پس از مطالعه دقیق و مشورت با متخصصان و در نظر گرفتن سیاست مورد اعتماد جهان از جمله مقامات ذیربط در بحرین برای همزیستی محتاطانه با این بیماری همه‌گیر کرونا و پس از تجربه نسبتاً طولانی که مردم نسبت به  این بیماری به دست آورده‌اند و اطمینان از سطح آگاهی آن‌ها که چگونه با این بیماری برخورد کنند، اتخاذ شده است. 

علمای بحرین بر نهایت تلاش و به‌کارگیری امکانات مختلف از سوی مدیریت حسینیه‌ها برای اطمینان از رعایت ضوابط بهداشتی که از سوی مراجع متخصص ذیصلاح توصیه شده، تاکید کردند و از روحانیون در مناطق مختلف این کشور خواستند با پیروی از ضوابط بهداشتی، همه اقشار مردم را بصورت مستمر به پیروی و حمایت از این ضوابط راهنمایی کنند و به آن‌ها توصیه کردند که خطبه‌های خود را در حد ممکن با اختصار بیان کنند و از سخنرانی‌های طولانی پرهیز نمایند. 

علمای بحرین همچنین خواستار آن شدند که افراد در مراسمی که در محدوده زندگی خود برگزار می‌شود، شرکت کنند و از رفتن به مناطق دیگر برای شرکت در مراسم‌ عزاداری خودداری نمایند.  

آن‌ها همچنین از افراد سالمند، کودکان و مبتلایان به بیماری‌های مزمن خواستند از شرکت در آیین‌ها و مراسم‌ عزاداری عاشورای حسینی خودداری کنند و ایام سوگواری را با گوش دادن به مرثیه خوانی‌ها در منازل خود اجرا کنند.  

بحرین کشوری کوچک در جنوب خلیج فارس است که بیش از  62 درصد از جمعیت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند. 

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها