معاونت توسعه ورزش بانوان هرمزگان

برگزاری جشنواره های ورزشی در روستاها امری ضروری است



به گزارش صبح ساحل، نخستین نشست تخصصی مسئولین ورزش بانوان شهرستان های غرب استان با حضور خانم مرادی سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان ، برهم رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرخمیر، مسئولین شهرستان های غرب استان( پارسیان، بندرلنگه،بستک و بندر خمیر) پیرامون بررسی عملکردها، مسائل و مشکلات ورزشی در حیطه بانوان با هدف توسعه ورزش بانوان در عرصه های مختلف ورزشی در اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرخمیر برگزار شد.


سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان استان در این جلسه گفت : ورزش بانوان نیازمند برنامه ریزی منسجم و مستمر در حوزه های مختلف ورزشی،فرهنگی، همگانی، آموزشی و استعدادیابی دارد و ماموریت ما حمایت از ورزش بانوان می باشد. همچنین سیاست گذاری و نگاه ارزشی مدیر کل جهت توسعه ورزش بانوان باعث دلگرمی حوزه ورزش بانوان استان شده است.


خانم مرادی اظهار داشت: حضور پررنگ بانوان هرمزگانی در رقابت های آسیایی و پارا آسیایی و کسب مدال های رنگارنگ نشان از پتاسیل های بالایی بانوان دارد و یکی از وظایف حوزه بانوان در شهرستان ها آماده کردن ورزشکاران برای حضور در مسابقات در سطوح مختلف می باشد.


وی بیان داشت: اجرای طرح های ملی نظیر طرح سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی، طرح جام نشاط و تندرستی و طرح فراغت بانوان با ورزش ویژه زنان و دختران و زنان شاغل در دستگاه های اجرایی نشان از اهمیت بالای ورزش برای بانوان است که نیازمند برنامه ریزی جهت توسعه و پیشبرد ورزش بانوان دارد.


وی با بیان این که برگزاری جشنواره های ورزشی به خصوص در روستاها با محوریت دختران و خانواده ها امری ضروری است و همچنین راهکاری برای توسعه ورزش بانوان می باشدو اینگونه طرح ها در کنار مشوق بودن سبب استعدادیابی ونخبه پروری در رشته های مختلف ورزشی می شود.


سرپرست معاونت ورزش بانوان گفت: برای استفاده بهینه از اماکن ورزشی باید مدیریت زمان بندی داشته باشیم و در کنار مدیریت باید امنیت را در اماکن برقرار کرده تا بازیکن با اطمینان خاطر وارد محیط ورزشی شوند.


وی بیان داشت: باید از ظرفیت های ساحلی برای افزایش ورزش های ساحلی استفاده کرد و همچنین برای بهبود ورزش بانوان از نهاد های متولی نظیر شهرداری ها ، آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان برنامه های مشارکتی خود را افزایش دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها