نصب اسکله تجسس ونجات دریایی در بندر شهید حقانی



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند اسکله فلزی ویژه پهلوگیری شناورهای تجسس و نجات امداد دریایی با هدف انتقال ایمن افراد سانحه دیده و بیماران در بندر شهید حقانی جانمایی و نصب شد.

 

به گزارش صبح ساحل، علی رضا محمدی کرجی ران روز چهارشنبه در حاشیه نصب این اسکله فلزی افزود: پس از انجام عملیات جانمایی، ساخت یک فروند اسکله فلزی با مشخصات فنی ۲۰ متر طول، پنج مترعرض  و آبخور حدود ۴۰ سانتیمتر  با عرشه آزاد ۱.۱ متر مطابق عرشه آزاد شناورهای موجود تجسس ونجات آغاز شد. 
وی بیان داشت: ساخت این شناور به شکل بومی و در اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندرشهید رجایی انجام و پس از انجام عملیات شمع کوبی، به محل تعیین شده در بندر شهیدحقانی منتقل و نصب شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: این نوع اسکله های فلزی شناور به گونه‌ای طراحی شده که کمترین اختلاف عرشه آزاد با عرشه آزاد شناورهای تجسس و نجات را دارا بوده و امکان حمل ایمن افراد سانحه دیده، بیمار و مجروح در بهترین شرایط فراهم و انتقال به خشکی با سهولت و به راحتی امکان پذیر می‌باشد.
 بندر شهیدحقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور با ۱۱ پست اسکله ارائه دهنده خدمات روزانه به مسافران و گردشگران دریایی جهت عزیمت به جزایر خلیج فارس است.
 فاصله  بندر شهید حقانی تا بندر شهید ذاکری قشم ۱۲.۳ مایل دریایی برابر با ۲۳ کیلومتر، تا بندر هرمز ۹.۶ مایل برابر با ۱۸ کیلومتر و تا جزیره لارک ۱۸ مایل دریایی برابر با ۱۳ کیلومتر است.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها