خبرنگاران با تحلیل‌های دقیق یاری گر مردم و مسوولان هستند



استاندار هرمزگان گفت: خبرنگاران با بیان نقدهای منصفانه و تحلیل‌های دقیق و مبتنی بر واقعیت، در راه رفع مسائل و مشکلات جامعه، یاری گر مردم و مسوولان هستند.

فریدون همتی روز جمعه با صدور پیامی ضمن تبریک هفدهم مرداد روز خبرنگار و قدردانی از تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود: خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی، چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند که با کوشش مجدانه مطالبات مردم را در رسانه‌ها انعکاس می‌دهند.
وی بیان داشت: خبرنگاران به واقع طلایه داران آگاهی بخشی به جامعه اند که با قلم خود مردم را از رویدادها مطلع می‌سازند و از سوی دیگر با رصد مسائل موجود در جامعه، مشکلات مردم را به گوش مسوولان می‌رسانند تا برای آن‌ها چاره اندیشی شود.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: در دوران امروز که به عنوان عصر ارتباطات نام گرفته، رسانه‌ها نقش موثری در توسعه و پیشرفت جوامع برعهده دارند و خبرنگاران که وظیفه تولید و انتشار محتوا را بر عهده دارند، رکن اصلی رسانه‌ها محسوب می‌شوند.
همتی ادامه داد: در سراسر کشور و از جمله هرمزگان، شاهد تلاش گسترده و کوشش خستگی ناپذیر خبرنگاران در راه اطلاع رسانی صادقانه و شفاف با استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی هستیم.

شهید صارمی شجاعانه در راه انجام وظیفه خبرنگاری جان فدا کرد
استاندار هرمزگان اظهارداشت: هفدهم مرداد به مناسبت سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده که شجاعانه در راه انجام وظیفه مهم خبرنگاری و اطلاع رسانی، جان خود را فدا نمود و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
همتی با گرامیداشت یاد وخاطره شهید محمود صارمی و سایر شهدای عرصه رسانه، ادامه داد: این شهید بزرگوار الگویی برای تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه در جمهوری اسلامی ایران است تا این چنین شجاعانه و فداکارانه در راه آگاهی رساندن به مردم گام بردارند.
وی با قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران بویژه در ایام شیوع ویروس کرونا که باوجود مشکلات و محدودیت‌ها، در آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم نقش بی بدیلی داشتند، امیدوارم در راه انجام رسالت مهم خود با وفاق و همدلی بیشتر به خصوص همپوشانی تشکل‌های رسانه ای جهت رفع مشکلات خبرنگاران و اهالی رسانه، روز به روز موفقیت‌های بیشتری را تجربه نمایند.
۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار فقید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سال ۱۳۷۷ حین انجام وظیفه در مزار شریف افغانستان به دست گروه تروریستی طالبان است.
با تصویب شورای فرهنگ عمومی ۱۷ مرداد به عنوان روز خبرنگار نام گذاری شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها