ورود زائران به نجف اشرف ممنوع شد



استاندار نجف روز جمعه اعلام کرد سفر به نجف اشرف برای زیارت و حضور در جشن های عید غدیر در راستای دستورهای بهداشتی به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ممنوع شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، «لؤی الیاسری»، استاندار نجف امروز (جمعه ) در بیانیه ای نوشت که از پذیرش زائران و شهروندان عراقی استان سراسر کشور برای شرکت در جشن های عید غدیر به دلیل وضعیت نامناسب ناشی از ویروس کرونا معذوریم.
وی گفت که به همین منظور به پلیس دستور داده شده است که همه راه ها و گذرگاه های ورودی به نجف را ببندد.
 مسوولان کربلا نیز یکشنبه گذشته اعلام کردند با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از انتشار گسترده این بیماری، ممنوعیت ورود به استان تا ۱۳ محرم، تمدید می‌شود.
«نصیف الخطابی»، استاندار کربلا گفت که این تصمیم بر اساس فتوای آیت الله «سید علی سیستانی» مرجعیت عالی دینی و در راستای حفظ جان و ایمنی شهروندان به ویژه با شدت گرفتن ابتلا به ویروس کرونا در عراق اجرایی شده است.
مقام‌های شهرهای مذهبی کربلا و نجف چهارشنبه هفته گذشته (۸ مرداد) به منظور پیشگیری و جلوگیری از گسترش همه‌گیری ویروس کرونا در تعطیلات عید قربان، مقررات ممنوعیت رفت و آمد در این استان‌ها اعمال کردند.
آمار ابتلا به کرونا در عراق از تعطیلات عید فطر به بعد رشد فزاینده‌ای داشته و از حدود ۱۰۰ مورد روزانه اکنون به نزدیک سه هزار مورد افزایش یافته است.      
بر پایه تازه‌ترین آمار وزرات بهداشت عراق، تاکنون ۱۴۰ هزار و ۶۰۳ مورد ابتلا، ۵ هزار و ۱۶۱ نفر فوت شده و ۱۰۱ هزار و ۲۵ مورد بهبود یافته از ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها