خبرنگاری یک تعهد است، یک شغل نیست


نویسنده: زهره کرمی

به‌راستی چه زیباست اندیشه‌ای که در مقابل قلم زانو زند و واژه‌هایی که در خدمت بیان حق برآید. حضورم در بخش دبیری ساحل بانو تجربه دلنشینی بود که باعث شد به دنیای زنانه از دریچه دیگری نگاه کنم.
همان‌طور که می‌دانید حقوق زنان در قوانین ما در جایگاه دوم قرار دارد و بسیاری از حقوق ازجمله حق طلاق، حق تحصیل، حق خروج از کشور و... با مردان است.
درست است که در وجود زن یک نگاه مادرانه نهفته است، اما صرفاً یک مادر و همسر خوب نیست و نیازمند یک تعریف و هویت مستقل است، زیرا زن تا مستقل، آگاه و آشنا به علم روز نباشد نمی‌تواند روابط اجتماعی را درک کند و درنهایت مادر خوبی هم نخواهد شد. بر اساس آمارها، کودکانی که دارای مادران برخوردار از سطح آموزش و تحصیلات بالا هستند، شاخص سلامت و بهداشت بهتری دارند.
برخی فکر می‌کنند ناآگاهی زنان به حفظ بنیان خانواده کمک می‌کند و برخی دیگر اشتغال زنان را مانع مهمی برای یک خانواده مستحکم می‌دانند! این در حالی است که زنان شاغل درک بهتر و بیشتری از سختی کاردارند و قدردان زحمات همسرانشان هستند. آموزه‌های دینی نیز فقط مادر را مسئول تربیت فرزندان نمی‌داند و والدین را در امر تربیت شریک می‌کند.
اسلام زن و مرد را به کسب علم و معرفت و کمالات انسانی و الهی که اساس پیشرفت و سعادت است، تشویق می‌کند و تأکید دارد که در هر شرایطی به فراگیری دانش بپردازند و در هر کاری با بصیرت و دانایی وارد شوند.مردان جامعه ما باید باور داشته باشند که یک زن علاوه بر اینکه می‌تواند یک مادر و همسر خوب در جامعه باشد، می‌تواند یک سیاستمدار خوب، یک معلم خوب، یک پزشک خوب و یک کارآفرین خوب و ... هم باشند.
رشد قابل‌توجه زنان در عرصه‌های انتصاب‌های مشاغل دولتی، کارآفرینی و صنایع‌دستی استان هرمزگان ناشی از دقت و توجه به حقوق زنان در سال‌های اخیر است.
بر خود گفتن این جمله را لازم می‌دانم که: خبرنگاری یک تعهد است، یک شغل نیست.در پایان ۱۷ مردادماه «روز خبرنگار» را بر همه تلاشگران عرصه اندیشه و قلم استان و کشور به‌ویژه بانوان عزیز تبریک عرض می‌کنم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها