قول مدیران و حافظه مردم!!!



چندی پیش مدیر پیشگیری و‌ رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس در سخن انتقادی که رسانه‌ای شد و حواشی زیادی هم به دنبال داشت از همراهی نکردن پلیس با این مجموعه در برخورد با متخلفان و افرادی که در حاشیه خیابان‌های بندرعباس اقدام به فروش میوه می‌کنند گلایه داشت.

پس از اظهارات این مدیر در شهرداری بندرعباس مبنی بر همکاری نکردن پلیس در برخورد با میوه‌فروش‌های سیار، رئیس پلیس راهور استان به گفته‌های وی واکنش نشان دهد و گفت اصلاً هم این‌طور نیست همکاری مستمر پلیس با سازمان‌ها در اجرای طرح‌های خدماتی برقرار است و ۱۹۳ دستگاه خودرو میوه‌فروش متخلف در خیابان‌ها و معابری شهری در بندرعباس جریمه‌شده‌اند. رئیس پلیس راهور استان همچنین می‌گوید، پلیس برابر قانون صرفاً مجاز به اعمال جریمه رانندگان متخلف بوده و اجازه برخورد سلیقه‌ای و خلاف قانون نظیر توقیف و یا جداسازی پلاک خودرو و امثال آن را ندارد.


پس‌از این واکنش‌ها، دیدار شهرداران مناطق بندرعباس با تلاشگران راهنمایی و رانندگی برای رفع سوءتفاهم‌ها شکل گرفت و همه‌چیز با لبخند و تعرف و تمجیدها به پایان رسید. پس‌ازاین دیدارها، دوباره مدیر پیشگیری و‌ تخلفات شهری شهرداری بندرعباس لب به سخن گشود و گفت: بعدازاینکه شهرداری بندرعباس از پلیس برای حضور در پاک‌سازی و جمع‌آوری خودروهای فروش میوه درخواست کرد راهنمایی و رانندگی با درک صحیح از این موضوع و پذیرش احساس مسئولیت اجتماعی وارد میدان شد. همراهی خوب پلیس راهور با گشت‌های رفع تخلف شهری در روزهای اخیر باعث شده تا عملیات برخورد با متخلفان به‌صورت ویژه و با جدیت دنبال شود. اشغال خیابان‌ها توسط خودروهای فروش میوه و ایجاد ترافیک و مزاحمت برای عابران و وسایط نقلیه نوعی تخلف است که راهنمایی و رانندگی با اعمال جریمه و توقیف وسیله متخلفان به یاری شهرداری در جمع‌آوری این خودروها آمده است.


وی همچنین گفته، انتظار می‌رود همراهی را که باهمت پلیس راهور به‌درستی شکل‌گرفته استمرار داشته باشد و تقویت شود. این مقام مسئول تأکید کرده مردم از مسئولان می‌خواهند که با همکاری بین بخشی و برنامه‌ریزی دقیق، مسائل و مشکلات موجود در جامعه را حل نمایند. پیش‌ازاین، نیروهای رفع تخلف شهری هنگامی‌که به‌تنهایی اقدام به جمع‌آوری خودروهای میوه می‌کردند با برخورد ناشایست دست‌فروشان مواجه می‌شدند و آسیب می‌دیدند. مشکلات بینایی، شکستگی دست‌وپا و ضرب‌وجرح از اتفاقات ناخوشایندی است که درگذشته حین جمع‌آوری و پاک‌سازی خودروهای فروش میوه برای نیروهای رفع تخلف شهری رخ‌داده است. میوه‌فروشان سیار جز مزاحمت برای شهروندان و ایجاد ترافیک و تصادف در شهر هیچ‌چیز دیگری را ندارند که باید برخورد با آنان با جدیت بیشتری دنبال شود. مالکان خودروهای میوه حتی ذره‌ای حاضر به همکاری و ساماندهی شدن نیستند پس نباید نسبت به آنان موضع گرفت چون خود این افراد نمی‌خواهند به شکل قانونی، منسجم و یکپارچه فعالیت کنند.


حال پس از گذشت بیش از بیست روز از اظهارات مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس، هنوز در گوشه و کنار معابر اصلی شهر بندرعباس وانت‌بارهای میوه‌فروش در حال کسب‌وکار هستند. بلوار امام خمینی، بلوار امام حسین، بلوار ساحلی طالقانی، زیباشهر و... مکان‌هایی هستند که این افراد در حاشیه آن بساط پهن کرده در حال فروش میوه هستند. بسیاری از شهروندان به دنبال اجناس به قیمت مناسب و نه گران هستند که برای تهیه مایحتاج خود خرید میوه از این فروشندگان را ترجیح می‌دهند به‌عبارتی‌دیگر مردم جیب خود را می‌بینند و به قانونی یا غیرقانونی بودن این کار توجهی نمی‌کنند.


با اوج‌گیری کرونا تعداد فروشندگان میوه در حاشیه خیابان‌های شهر بندرعباس نیز چندین برابر افزایش‌یافته است. باید تمام دستگاه‌ها در کنار هم به این معضل دیرینه پایان دهند. بالاخره باید این کار انجام شود. باید نه‌تنها این عده بلکه ماهی‌فروشان دوره‌گرد و دست‌فروشان ماهی در پشت شهر و سایر نقاط شهر را ساماندهی کرد.باید شهرداری ابتدا مکان‌هایی را مهیا کرده سپس این دوره‌گردها را مجبور به انتقال آن‌ها به مکان‌های موردنظر کند. حال شهروندان منتظرند تا ببینند این مدیر، چه زمانی به قولی که داده وفا می‌کند یا این وعده هم پس از گذشت مدت‌زمانی به باد فراموشی سپرده می‌شود. مدیران خوب بدانند که مردم ما حافظه تاریخی خوبی دارند و هرگز این وعده‌ها را فراموش نخواهند کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها