دکتر جهانپور در نشست خبری آنلاین تقدیر از خبرنگاران حوزه سلامت هرمزگان تأکید کرد:

ورود مدعی العموم برای پیشگیری از کرونا در عزاداری محرم



شرکت‌کنندگان مراسمات ایام محرم برای پیشگیری از شیوع کرونا ملزم به رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هستند و در غیر این صورت دادستان‌ها در هرکجای کشور به این موضوع ورود خواهند کرد.

به گزارش صبح ساحل، «رئیس روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری آنلاین به مناسبت تقدیر از خبرنگاران حوزه سلامت هرمزگان بابیان این مطلب تأکید کرد: زمینه رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسمات عزاداری‌های محرم در نظر گرفته‌شده و مقرر است با همکاری حوزه‌های سیاسی و امنیتی، ناقضان احتمالی این پروتکل‌ها شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند. دکتر کیانوش جهانپور به اجرای هر چه جدی‌تر پویش من ماسک می‌زنم اشاره و کاهش نسبی آمار فوتی و بستری را ناشی از عمل به این موضوع اعلام کرد. سخنگو سابق وزارت بهداشت خبرنگاران را مدافع اطلاع‌رسانی در خط مقدم کرونا دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یکی از دانشگاه‌های پرتلاش کشور است که در عرصه‌های گوناگون تلاش فراوانی داشته است و در همه هفته‌ها و ماه‌های اخیر درخشید.


وی بابیان این‌که ایثارگری خانواده سلامت در هرمزگان و سیاست‌گذاری هوشمندانه و تدابیر هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان منجر به خدمات خوبی شده است، اضافه کرد: امیدواریم این تلاش‌ها با اطلاع‌رسانی خبرنگاران با جدیت و همت ادامه یابد. دکتر جهانپور در ادامه به‌احتمال فاجعه کرونایی در زمستان و پاییز در کشور اشاره‌ای داشت و عنوان کرد: 3 سناریو برای ادامه کرونا در کشور پیش‌بینی‌شده است که در اولین حالت اگر ادامه وضعیت هفته‌های گذشته و مشابه وضعیت خرداد و تیر باشد رضایت‌بخش نیست. وضعیت و فرضیه دوم، احتمال رها شدن سامانه در فصل سرد است.وی افزود: اگر پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته نشود، فاجعه درراه خواهد بود و افزایش چند برابری ابتلا و فوتی را خواهیم داشت، در این صورت سامانه درمانی نیز دیگر ظرفیت مداوا و پذیرش بیماران را نخواهد داشت و در حالت وضعیت پاییز و زمستان نگران‌کننده است.


رئیس روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره وضعیت واکسن ایرانی کرونا نیز عنوان کرد: واکسن کرونا در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در حال پیگیری و اقدام است. این شرکت‌ها در حال تلاش برای جلب حمایت‌ها شده‌اند. دکتر جهانپور ادامه داد: هم‌اکنون ۲ شرکت ایرانی برای تولید واکسن کرونا با معاونت علمی وزارت بهداشت قرارداد دارند ولی در این زمینه دقت و اثربخشی مهم‌ترین اولویت است و برای تولید واکسن باکسی مسابقه نمی‌دهیم. وی اظهار داشت: شواهد نشان‌دهنده ثمربخشی آزمایش‌های حیوانی در مراحل اولیه است و پس از تائید سازمان غذا و دارو، مجوز مطالعات انسانی و بالینی صادر خواهد شد. این مقام مسئول یادآور شد: هیچ پیش‌بینی نمی‌توان در مورد اثربخشی و پایداری این واکسن داشت ولی ما بدون رویکرد تبلیغاتی این مسیر را کاملاً علمی در حال پیگیری هستیم که بحمدالله نتایج آن رضایت‌بخش بوده است. وی همچنین بیان داشت: تولید انبوه واکسن باید پس از تائید مراحل بالینی باشد. در این زمینه نمی‌توان وعده‌ای تا اوایل سال آتی به مردم داد. رئیس روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت  در پایان گفت: مثلت شفا (شست‌وشوی دست، ماسک و فاصله اجتماعی) به‌مثابه واکسنی با تأثیر 95 درصد است و رعایت آن می‌تواند همه سناریوهای سیاهی که با آغاز فصل سرد می‌تواند وجود داشته باشد را از بین ببرد.

  ورود مدعی العموم برای پیشگیری از کرونا در عزاداری محرم

 

 مرگ ۶۱۴ نفر کرونایی در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با گرامی داشت 17 مردادماه روز خبرنگار، این روز را بهانه‌ای دانست برای تقدیر و ارج نهادن به این قشر گمنام در حوزه سلامت. دکتر حسین فرشیدی در هفتمین نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار قبل از ارتباط با دکتر جهانپور سخن گفت و افزود: تأثیر بهداشت و درمان بر جامعه جز از طریق اطلاع‌رسانی توسط خبرنگاران امکان‌پذیر نیست و در این شرایط سخت کرونایی به‌عنوان مدافع سلامت در کنار کادر درمانی حضور دارند. دکتر فرشیدی اظهار داشت: بیماری مهلکی را تجربه می‌کنیم و در این راستا همکاری، همدلی و همیاری همه‌جانبه‌ای را شاهد هستیم که بخشی از آن اطلاع‌رسانی صحیح است.وی خبرنگاری را جز کارهای حساسی ذکر کرد که بدون اطلاع‌رسانی صحیح نمی‌توان کاری پیش برد. دکتر فرشیدی بابیان اینکه در استان هرمزگان در مسیر کاهش آمار کرونا قرار دارد گفت: با اطلاع‌رسانی به‌موقع توسط رسانه‌ها، مردم هرمزگان بیش‌ازپیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و از زمان اوج بیماری در تیرماه گذشتیم و امیدواریم با همکاری مردم و مسئولان روزبه‌روز به سمت کاهش آمار سوق یابیم.


 این مقام مسئول با اشاره به کاهش روند بستری و فوتی‌ها در هرمزگان اضافه کرد: بر اساس بروز و شیوع بیماری چند بار استراتژی‌های مراقبتی را تغییر و ترجیح دادیم، تعداد بیماران بخش ویژه کم شده اما خدمات همچنان ادامه دارد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان بابیان اینکه موارد فوتی کرونا در هرمزگان تا این لحظه به ۶۱۴ مورد رسیده است، اضافه کرد: بالای ۵۰ درصد از بخش (آی.سی.یو) مرخص شده‌اند و این آمار مناسب و نشان‌دهنده طی کردن روند مطلوبی بااینکه تخت کم داشتیم است. وی تأکید کرد: باید بدانیم که بیماری از بین نرفته است، وقتی می‌گوییم استان قرمز است به معنی قرمز بودن همه شهرستان‌ها نیست. این مقام مسئول بابیان اینکه بندرعباس شاخصه‌ای است برای رنگ‌بندی وضعیت استان هرمزگان، عنوان کرد: خوشبختانه وضعیت بندرعباس از قرمز نارنجی شد و زمانی که عنوان کردیم بشاگرد و سیریک سفید است، بسیاری از مراقبت‌ها کم شد که این موضوع باید اصلاح شود و افراد همچنان به رعایت پروتکل‌ها پایبند باشد. دکتر فرشیدی ادامه داد: متأسفانه در برخی شهرستان‌ها مانند میناب، بندرلنگه و قشم که در هفته گذشته نارنجی بود بر اساس افزایش تعداد بستری و فوتی‌ها رنگشان به قرمز تبدیل شد. وی شهرستان‌های بستک، حاجی‌آباد و بندر خمیر در وضعیت زرد و شهرستان‌های سیریک، بشاگرد و بوموسی در وضعیت سفید دانست.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بابیان به اینکه تمام برنامه ما باید بر اساس این باشد بیمار نداشته باشیم که بدحال شود گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از ماسک در استان به بالای ۹۰ درصد رسیده است. وی اذعان کرد: اگرچه بسیاری از مردم در حفظ فاصله فیزیکی کوشا هستند و مراسم خانوادگی را نیز برگزار نمی‌کنند، اما جا دارد این شاخص‌ها بهتر شده و به حد مطلوب برسد تا خطر ابتلا به کووید ۱۹، کاهش یابد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یادآور شد چنانچه مردم ناچار به حضور در مکان‌های شلوغ هستند، ضرورت دارد شیوه‌نامه‌های بهداشتی را کاملاً رعایت کنند و اضافه کرد: باید یاد بگیریم با ویروس کرونا زندگی کنیم، زیرا در آینده نزدیک، خبری از حذف این ویروس نیست. وی به نمونه‌گیری از بیماران که به علت‌های مختلف پا به بیمارستان‌ها می‌گذارند اشاره‌ای داشت که جواب آزمایش‌های کرونا در پرونده آن‌ها ضبط خواهد شد.رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در ادامه سخنانش به مدیریتش در دوره سخت کرونا سخن گفت و افزود: به‌عنوان رئیس دانشگاه افتخار می‌کنم در دوره‌ای هستم که یکی از بحرانی‌ترین وضعیت درمانی کشور را تجربه می‌کنیم و درواقع بحرانی حمایت‌های سیاسی و اقتصادی راداریم. دکتر فرشیدی گریزی زد به بیمارستان شریعتی با 130 تخت، به‌طور رسمی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها