مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس:

انتقال پساب فاضلاب به صنایع منطقه ویژه تا مرحله قرارداد پیش رفته است



مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: به منظور جذب سرمایه‌گذار و افزایش جهش تولید، پساب تصفیه‌خانه بندرعباس و خرید پساب فاضلاب به این منطقه منتقل می شود.

به گزارش صبح ساحل،حسن خلج طهرانی روز پنجشنبه افزود: طرح انتقال پساب فاضلاب بندرعباس به منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس که اکنون در مرحله قرارداد پیش رفته است، برای استفاده صنایع غرب و پالایشگاه بندرعباس نه تنها جنبه‌ اقتصادی بلکه جنبه‌های اجتماعی و محیط زیستی فراوانی دارد و می‌تواند چالش ورود پساب به دریا را پس از سال‌ها خاتمه دهد.

وی بیان داشت: ورود پساب فاضلاب بندرعباس به دریا در سالهای اخیر یکی از معضلات بزرگ این شهرستان بود که بوی نامطبوع آن در اطراف خورهای گورسوزان باعث نارضایتی شهروندان شده و یکی از اساسی‌ ترین مطالبات آن‌ها در سال‌های متمادی بوده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس خاطرنشان کرد: اجرای این طرح یکپارچه می تواند مسائلی شامل، توسعه و بازسازی شبکه، ارتقاء پمپاژ و بازسازی، ساماندهی تصفیه خانه فعلی و خط انتقال پساب را پس از بهره برداری نیز آب مورد نیاز صنایع غرب بندرعباس را تامین کند.

طهرانی یادآور شد: در حال حاضر آب مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس برای یک روز ۲۲۰هزار مترمکعب است.

وی تصریح کرد: منطقه ویژه خلیج‌فارس به نمایندگی از ایمیدرو و شرکت‌های مستقر شامل، فولاد هرمزگان، فولاد کاوه، صبا فولاد، مادکوش، ملی مس ایران، ستاره سیمین هرمز و پالایشگاه نفت بندرعباس که نیازمند آب هستند، توسعه و تامین زیرساخت ها را انجام می دهد.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها