ماسک در چه صورتی قابل ‌استفاده نیست و باید تعویض شود؟



ماسک؛ وسیله‌ای است که سلامت ما و اطرافیانمان به استفاده از آن گره‌خورده و بیش از هر زمان دیگری ضرورت پوشیدن آن احساس می‌شود. تا آنجایی که خودکفایی در تولید ماسک موجب تفاخر دولت‌ها شده و حالا ایران هم با تولید ۱۲ میلیون ماسک در روز، دغدغه کمبود امکانات مقابله با کرونا ویروس را از میان برده است.

به گزارش صبح ساحل، اما همین ماسکی که حالا بیش از هر واکسن و دارویی می‌تواند نجات‌بخش ما باشد، مردم را با چالش‌های بسیاری از قیمت گرفته تا مدل استاندارد، تا مدت‌زمان استفاده و ... مواجه کرده است. این گزارش صریح و روشن و البته کوتاه به این دغدغه ها پاسخ می‌دهد:

قیمت ماسک چقدر است؟

قیمت مصوب ماسک ۱۵۰۰ تومان است اما احتمال دارد داروخانه محله شما نرخی بیش از این را اعلام کند! به همین دلیل بهتر است از سایت bamask.ir خرید کنید که هم خیالتان از کیفیت ماسک راحت باشد و هم باقیمت مصوب بخرید.

برای مقابله با شایعاتی که در مورد بازیافت ماسک‌ها و فروش مجدد آن‌ها شنیده می‌شود هم بهتر است از مترو و سوپرمارکت‌ها ماسک تهیه نکرده و از مراکز معتبر خرید کنید.

ماسک استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی بهترین ماسک برای مقابله با کرونا ویروس ماسک‌های پزشکی هستند و ماسک‌های خانگی برای شرایط حال حاضر چندان توصیه نمی‌شوند.

طبق تست‌های صورت گرفته با روش‌های استاندارد جهانی، ماسک‌های پزشکی یا ماسک‌های جراحی در بالانس و فیلتر بالا ذرات معلق در هوا، تنفس کافی و مقاومت در برابر ذرات نفوذی جریانی بسیار خوب عمل می‌کنند.

روش صحیح استفاده از ماسک چگونه است؟

قبل از تماس با ماسک، دست‌های خود را با آب و صابون شسته یا با محصولات مناسب، ضدعفونی کنید.

مطمئن شوید که ماسک سوراخ یا پاره و یا استفاده‌شده نباشد.

قسمتی که نوار فلزی دارد را روی بینی قرار بدهید و تا پایین چانه را با ماسک بپوشانید.

زمانی ماسک را بردارید که در جمع حضور ندارید و یا می‌خواهید آن را تعویض کنید و پیش‌ازاین کار حتماً دست‌هایتان را ضدعفونی کنید.

بهتر است چنانچه در مراکز عمومی فعالیت کرده و با افراد بسیاری سروکار دارید، هر ۴ ساعت یک‌بار ماسک خود را تعویض کنید.

ماسک در چه صورتی قابل‌استفاده نیست و باید تعویض شود؟

ماسک‌های پزشکی یک‌بارمصرف هستند و پس از استفاده از آن، داخل یک کیسه پلاستیکی گذاشته و داخل سطل زباله بیندازید.

چنانچه ماسک مرطوب شد، سریع آن را عوض کنید.

از ماسک‌هایی که قبلاً استفاده‌شده، یا نم‌دار و یا پاره و سوراخ شده استفاده نکنید.

برای صحبت کردن ماسک خود را پایین نیاورید.

منتشر شده: 1
محسن ناصری
۲۴ امرداد ۱۳۹۹
همچنین برای تنظیم کردن ماسک در حین استفاده ، حتما از حاشیه ماسک را دست بزنید و یا در صورت خارش پوست در ناحیه ای که ماسک وجود دارد از پشت دست یا قسمت آرنج و بازو به جای انگشتان دست استفاده شود
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها