پرونده فرودگاه قدیم، غار نمکدان و پلاژ بانوان قشم روی میز دادستان



نشست رییس هیات مدیرعامل و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم با هدف بررسی و تسریع در حل برخی پرونده ها در قشم برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، صبح امروز(۲۳ مردادماه) در ابتدای این جلسه گزارشی از روند شکل گیری و مراحل طی شده در پرونده گلدن سیتی ارایه شد و در ادامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان نیز دستوراتی را در جهت تسریع فرآیند تعیین تکلیف این پرونده صادر کرد.

در بخش دیگری از این جلسه نمایندگان خریداران نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و از رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خواستار همراهی و همکاری برای حل سریع تر مشکل این پرونده شدند.

همچنین در ادامه رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه این سازمان با برگزاری جلسات متعددی در گذشته همراهی کافی با خریداران برای حل مسائل پیش آمده داشته و تمام تلاش های صورت گرفته در راستای به سامان رسیدن این پروژه است.

شرایط ساخت و ساز و تسریع روند احداث پلاژ بانوان در ساحل جنوبی جزیره قشم نیز از دیگر پروژه هایی بود که دادستان عمومی وانقلاب استان مورد بررسی قرار داد.

در انتها دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان پیشنهاداتی را برای جلوگیری از طولانی شدن روند قضایی این پرونده و جلب نظر طرفین مطرح و تاکید کرد که اجرای این پیشنهادات مانع زیان خریداران و سازمان منطقه آزاد قشم خواهد شد.

در ادامه معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گزارشی پیرامون بررسی مستندات تخلفات گسترده در واگذاری و تخریب میراث طبیعی ملی در محدوده ژئوپارک قشم و ژئوسایت غار نمکدان ارائه کرد و خواستار دستور ویژه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان برای توقف این طرح ها شد.

ارائه گزارشی از عملکرد یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم در سال ۱۳۹۸ و چهارماهه نخست سال جاری (۱۳۹۹) بخش دیگری از جلسه ویژه سازمان منطقه آزاد با حضور مدیرعامل این سازمان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان بود.

در پایان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، دادستان عمومی و انقلاب استان هرمزگان، رییس دادگستری شهرستان قشم، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان به همراه جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم از محدوده ژئوسایت غار نمکدان و ساخت و سازهای صورت گرفته مزارع میگو در حریم این ژئوسایت بازدیدی میدانی به عمل آوردند.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها