۴۲۰ تبعه خارجی تحت پوشش سوادآموزی هرمزگان قرار می‌گیرند



معاون سوادآموزی آموزش وپرورش هرمزگان گفت: در سال تحصیلی جدید ۴۲۰ نفر از تبعه مهاجر خارجی تحت پوشش سوادآموزی در استان قرار می‌گیرند.

به گزارش صبح ساحل، مرتضی آخش جان روز پنجشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در سال گذشته نیز ۴۰۰ تبعه خارجی شامل ۳۱۱ زن و ۸۹ مرد مهاجر که بیشتر تبعه کشور افغانستان بودند، شناسایی و مشغول به تحصیل شدند.
وی بیان داشت: طرح سوادآموزی تبعه خارجی به منظور ارتقای شاخص باسوادی و نیز آموزش سواد مهاجران مقیم ایران در سالجاری اجرا می‌شود.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت:
تبعه ساکن هرمزگان با اولویت تبعه کشور افغانستان برای تقویت و ترویج فرهنگ اسلامی و توانمند سازی مهاجران خارجی و با هدف بهبود زندگی فردی و اجتماعی سواددار می‌شوند.
آخش جان ادامه داد: درسال تحصیلی جدید همچنین طبق اعلام نهضت سوادآموزی کشور، باید چهارهزار و ۴۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، چهارهزار و ۲۰۰ نفر دوره انتقال، ۲ هزار و ۸۰۰ نفر دوره تحکیم و ۲۲۰ نفر در دوره آموزش رایانه در هرمزگان جذب شوند.
وی بیان داشت: برای آموزش دوره‌های سوادآموزی، افراد بی‌سواد در هرمزگان را شناسایی کرده اما در جذب آن‌ها با مشکل مواجه بوده که نیاز به همکاری رسانه‌هاست.
این مسوول گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی براساس مصوبه ستادهای محلی و منطقه ای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا درتشکیل کلاس‌ها و برگزاری آزمون‌ها مورد تاکید است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها