تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در کیش/ دومین واحد تولید ماسک به زودی به بهره‌برداری می‌رسد



رئیس اداره استاندارد و غذا و داروی کیش با اشاره به تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در اولین واحد تولیدی کیش، از دریافت مجوز و آغاز بهره‌برداری واحد دوم تولید ماسک در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، وی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تقدیر از کادر درمان و مدافعان خط مقدم سلامت، با اشاره به فعالیت‌های این مرکز و پشتیبانی‌های آن، در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا، گفت: تامین ژل و ماده ضدعفونی و ماسک، در حالی که در کل کشور دغدغه‌ جدی بود در این منطقه به بحران تبدیل نشد و از همان ابتدا چند واحد تولیدی آرایشی بهداشتی، با حس مسئولیت اجتماعی، اقدام به تولید و عرضه مواد ضدعفونی کردند و این نهاد نیز با توزیع رایگان در مناطق کارگرنشین  و فرهنگ‌سازی و آموزش در این راستا، کمک کرد.

سعید صومعه با اشاره به میزان ۵۴درصدی مواد ضدعفونی غیراستاندارد که وارد کیش شده بود، ادامه داد: تلاش کردیم تا مردم در ازای هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند، اقلام مطلوب و استاندارد دریافت کنند.

وی با اشاره به تولید ماسک در کیش و تامین مقدار ماسک موردنیاز جزیره و حتی منطقه، تصریح کرد: استفاده از ماسک آن‌قدر حائز اهمیت هست که حتی در موارد نامطلوب هم، ارزش دارد و ما تمام تلاش خود را برای عرضه ماسک با شرایط مطلوب و غیر استاندارد با قیمت دولتی کرده‌ایم.

صومعه در خصوص کنترل کیفی ماسک، یادآور شد: ماسک‌ها به‌صورت رندوم، نمونه‌برداری و در آزمایشگاه آزمون می‌شوند که در تمامی مراحل، نمره قبولی گرفته‌اند.

هیچ‌کدام از واحدهای خصوصی و دولتی کیش، ایمنی عملکرد آسانسور ندارند

رییس اداره استاندارد در بخش دیگری از صحبت‌های به موضوع ایمنی آسانسورها در مجتمع‌ و ساختمان‌ها اشاره کرد و  گفت: هیچ‌کدام از واحدهای دولتی و خصوصی که بیش از یک سال از عمر ساختمان‌شان گذشته است، تا امروز گواهی ادواری ایمنی عملکرد آسانسور را دریافت نکرده‌اند.

صومعه با اشاره به لزوم دریافت تاییدیه گواهی آسانسور برای پایان‌کار، گفت: در اولین مرحله، تمامی کارفرما ها برای دریافت گواهی ایمنی آسانسور به این مرکز مراجعه می‌کنند اما آنچه حائز اهمیت هست، دقت به زمان و اعتبار این گواهی‌ها می‌باشد که یک‌ساله هست و متاسفانه بعد از آن، مراجعه‌ای صورت نمی‌گیرد.

وی بازرسی‌های ادواری برای تایید ایمنی آسانسور را بسیار مهم برشمرد و گفت: این امر با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی خصوصا شهرسازی باید عملیاتی شود و بازرسی ادواری فقط منوط به هتل‌ها نباشد.

صومعه با اشاره به عدم حس خطر برای ساکنین واحدها و لزوم فرهنگ‌سازی در این حوزه، تاکید کرد: مسئولیت ایمنی عملکرد آسانسور به عهده تک‌تک ساکنین هر ساختمان است و در صورت بروز هر حادثه‌ای، باید اعضای آن مجموعه و مدیر ساختمان پاسخگو باشند.

مصالح ساختمانی غیراستاندارد در بدو ورود به جزیره دپو و پلمب می‌شوند

رئیس اداره استاندارد، با اشاره به مبحث کنترل کیفیت مصالح ساختمان گفت: سال‌هاست که نظارت در این حوزه توسط معاونت عمرانی سازمان، پیگیری و انجام می‌شود اما در واقع اخیرا خود مسئولین اذعان داشتند که در این حوزه به نتیجه مطلوب و مدنظرشان نرسیده‌اند، و لذا بعد از نشست‌های متعدد مشترک با معاونت عمرانی و طرح مشکلات، و اذعان بر نقش اساسی "استاندارد" شیوه‌نامه‌ای تنظیم و به معاونت عمرانی و حوزه فنی، ارائه شد تا در حوزه کنترل کیفیت مصالح ساختمان، شاهد اقدامات مناسبی باشیم.

وی نظارت در این حوزه را، در سه بخش عنوان کرد و گفت: در بخش اول، "ورود مصالح به جزیره" می‌باشد و "تولید صنعتی و کارگاهی مصالح در داخل جزیره" و پس از آن "به‌کارگیری مصالح و چگونگی آن" مواردی هستند که بسیار حائز اهمیت بوده و در آسیب‌شناسی‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و دلیل بیشتر مشکلات حاضر ساختمان‌ها، همین موارد می‌باشد.

صومعه، بررسی اقلام پایه‌ای "شن، ماسه و سیمان" را اولین اقدام این اداره عنوان کرد و ادامه داد: این محموله‌ها در هر حجمی، هنگام ورود به جزیره به‌صورت تخصصی بررسی می‌شوند و اگر تطابق لازم با استانداردهای موجود را نداشته باشند، دپو و پلمپ شده و به هیچ‌وجه اجازه استفاده نخواهند داشت.

وی با اشاره به تولید کارگاهی و صنعتی در مرحله‌ی بعد، افزود: در تولید صنعتی، هیچ واحد صنعتی‌ای بدون نشان استاندارد، فعالیت ندارند، اما در حوزه تولید کارگاهی، متاسفانه این‌طور نبوده و باید هر تولیدی مثل تیرچه، بلوک، بتن و دیگر اقلام، برای مصالح تولیدی خود اول استاندارد لازم را دریافت کند و بعدا مجوز فعالیت دریافت کند.

به دنبال توسعه واحدهای آرایشی و بهداشتی هستیم

سعید صومعه، با بیان این مطلب که اداره استاندارد، وظایف دو سازمان حاکمیتی "سازمان ملی استاندارد ایران" و "سازمان غذا و دارو کشور" را به عهده دارد، اظهار داشت: در حوزه سازمان ملی استاندارد، از بدو تشکیل اداره استاندارد، طی چندین مرحله تفاهم‌نامه‌هایی منعقد و تکمیل گشته و در نهایت در اسفندماه۹۸ و در آخرین تفاهم‌نامه مقرر شد در حوزه استاندارد تمامی موارد مورد نیاز تجار و تولیدکنندگان کیش در داخل منطقه انجام پذیرد.

وی در خصوص تفویض اختیارات در حوزه سازمان ملی استاندارد نیز، تصریح کرد: بر اساس عملکردی که در هر مرحله داشتیم، توانستیم اختیارات بیشتر و بهتری را به نسبت قبل دریافت کنیم و در شرایط مناسبی هستیم.

صومعه افزود: در حوزه سازمان غذا و دارو هم، از خرداد ماه سال گذشته بعد از انتقال این اداره از معاونت اجتماعی به معاونت اقتصادی و ادغام آن با این معاونت، تلاش کردیم وضعیت و شرایط خود را ارتقا داده و اختیارات منطقه را افزایش دهیم تا در نتیجه‌ی آن به توسعه‌ی تولید برسیم.

صومعه با اشاره به پروسه اداری زمان‌بری که دریافت بعضی مجوزها و پروانه‌هایی که از سازمان غذا و دارو باید صادر شود، گفت: این طولانی بودن زمان، باعث به زحمت افتادن واحد تولیدی می‌شود و اکنون با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت‌های زیرمجموعه، به‌صورت خاص در حال پیگیری تفویض اختیارات لازم در دامنه سازمان غذا و دارو هستیم تا پیرو آن در واحدهای تولیدی آرایشی و بهداشتی نیز، شاهد توسعه و جهشی چشم‌گیر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خوب و خاص خود منطقه، درصورت دریافت اختیارات لازم می‌توان کیش را به محل مناسبی برای اشراف و سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان این حوزه‌ها تبدیل کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها