صبح ساحل مشکلات دهستان «فاریاب ایسین» را پیگیری کرد؛

جولان بی‌‌آبی و بی‌برقی در تابستان گرم هرمزگان



مشکلات برق و آب در دهستان «فاریاب ایسین» موج نارضایتی اهالی این منطقه را به دنبال داشته‌است.  صبح‌ساحل برای بررسی مشکل آب و برق این دهستان به سراغ مسئولان آبفا و شرکت توزیع برق هرمزگان رفته‌ و علت این امر را جویا شده‌است. افت فشار و جیره‌بندی آب، قطعی‌های مکرر برق در روزهای گرم تابستان باعث نارضایتی مردم شده‌است، علاوه‌براین رعایت کردن بهداشت به‌خصوص در بحران کرونا امری الزامی به‌شمار می‌‌آید. ساکنین دهستان فاریاب، دومین بار است که گلایه خود را با صبح‌ساحل مطرح می‌کنند و درخواست بررسی این مشکلات را دارد. همچنین از مسئولان تقاضای رفع مشکلات را خواستار شدند.  یکی از اهالی دهستان فاریاب ایسین می‌گوید: «آب شرب در این مناطق به صورت جیره‌بندی است و محله به محله توزیع می‌شود. آب یک‌ روز در میان وصل می‌شود و در این بازه، با افت فشار زیادی روبه‌رو هستیم و تنها با پمپ قابل استفاده است. 
با قطعی‌های مکرر برق، نمی‌توان از پمپ آب هم استفاده کرد. در این بحران کرونا که همواره به رعایت کردن بهداشت فردی و اجتماعی توصیه اکید می‌شود، مردم این منطقه از نعمت آب و برق برخوردار نیستند. امیدواریم مسئولان برای رفع این مشکلات چاره‌ای بیندیشند.» 

 بهبود شرایط آب  در روستاهای شمالی بندرعباس 

«سعید صادقی»، معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: «شرکت آبفا به اجبار در برخی از مناطق هرمزگان، آب را به صورت جیره‌بندی توزیع می‌کند. در دهستان‌ها و روستاهای شمالی بندرعباس به علت مرتفع‌بودن، آب به سختی به این مناطق پمپاژ می‌شود و ساکنین مجبور به استفاده از پمپ آب هستند. آب مورد استفاده‌ روستاهای شمالی بندرعباس از ایستگاه پمپاژ در چهچکور با ظرفیت ۴۵۰ لیتر در ثانیه تامین می‌شود که سال گذشته بهره‌برداری شد، تا ساکنان مناطق روستایی کمتر با مشکلات آب روبه‌رو شوند». وی افزود: «توزیع آب نسبت به سال گذشته، رشد چشمگیری داشته‌است.در گذشته آب به‌صورت هفتگی تقسیم‌بندی می‌شد اما در حال حاضر آب یک‌ روز در میان جیره‌بندی شده‌است. برای رفع جیره‌بندی‌های موجود، باید زیرساخت‌ها، تجهیزات، شبکه‌‌آبی مناسب موجود باشد و از همه مهمتر، آب به‌درستی استفاده شود. 
ساکنان مناطق شهری نسبت به ساکنین مناطق روستایی، آب کمتری استفاده می‌کنند. ساکنان روستا، به‌علت آبیاری درختان و گیاهان، روزانه 600 لیتر آب مصرف می‌کند». صادقی اضافه کرد: «طی دوماه آینده یک ایستگاه پمپاژ دیگر در منطقه باباغلام، برای کمترشدن مشکلات آب مناطق روستایی احداث خواهد شد».
همچنین «غلامرضا دهقانی»، مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب‌وفاضلاب هرمزگان، درخصوص مشکلات این دهستان افزود: «سال‌های متوالی آب‌های زیرزمینی و چاه‌های آب ایسین به بندرعباس منتقل می‌شد و این امر باعث شده ساکنان این منطقه با کمبود آب مواجه‌ شوند. لذا آب به صورت یک‌ روز در میان در این مناطق تقسیم شود». وی اضافه کرد: «با تکمیل‌ظرفیت آب‌شیرین‎‌کن‌های موجود در استان و بهره‌برداری آن‌ها در سال پیش‌رو، مشکلات کمبود آب در دهستان فاریاب رفع خواهد شد.» 
 جولان بی‌‌آبی و بی‌برقی در تابستان گرم هرمزگان

 سرقت سیم‌های برق، علل خاموشی‌های مکرر دهستان

«فاطمه دیالمه»، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در خصوص مشکلات برق دهستان فاریاب ایسین گفت: «با بررسی‌های انجام شده از سوی شرکت توزیع برق هرمزگان، خاموشی‌های اخیر به علت سیم‌های سرقتی در این مناطق بوده‌‌است. طی هفته‌های اخیر سرقت سیم، کابل و تجهیزات دیگر برقی دراین مناطق بسیار بالا رفته‌است و زمان زیادی طول می کشد تا همکاران ما در بخش توزیع برق استان، ازاین امر مطلع شوند».
وی افزود: «سرقت تجهیزات برقی در حوزه‌ی نیروی انتظامی دهستان است و  برای رفع این مشکل، شورای دهستان و نیروی انتظامی با برگزاری جلسات، برای رفع این مشکل چاره‌ای بیاندیشند.»
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها