ماجرای اعتراض کارگران اخراج شده هتل هرمز؛

ضرب الاجل دو هفته ای اداره کار برای مدیران هتل هرمز



کارگران به عنوان آسیب پذیرترین قشر جامعه، با هر رویدادی امنیت شغلی‌شان تهدید می شود. از زمان شیوع کرونا کسب و کارهای بسیاری در مواجهه با این شوک جهانی نتوانستند کمر راست کنند و برای کمتر شدن هزینه ها اقدام به اخراج یا تعدیل نیروهای خود کردند. پس از آنکه مسافرت ها از رونق افتاد هتل ها جز مکان هایی بودند که نتوانستند از پس ضرر و زیان تحمیل شده بربیایند و همین باعث شد بسیاری از نیروهای با سابقه خود را اخراج کنند.

روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته 120 نفر از کارگران هتل هرمز بندرعباس به دلیل عدم پذیرش مسافر و وضعیت درآمدی هتل اخراج شدند. 6 ماه از اخراج آنها می گذرد و  در این مدت بیمه بیکاری و سنوات کارگران پرداخت نشده است. این موضوع فشار مضاعفی بر زندگی این افراد وارد کرد و سبب شد برای بار دوم به نشانه اعتراض در محل هتل هرمز تجمع کنند و خواستار پرداخت حق شان شوند.

یکی از کارگران اخراج شده هتل در گفت و گو با صبح ساحل گفت:" 18 سال سابقه کار دارم، 18 سال برای این هتل زحمت کشیدم. 6 ماه است که اخراج شده‌ام هیچ دریافتی در این مدت نداشتم. اداره کار شکایت کردم بعد از شکایت مدیران هتل به جای پرداخت سنواتمان به صورت یک‌جا، در یک ماه گذشته آن را کم کم پرداخت کردند. این انصاف نیست در حقمان اجحاف می کنند در وضعیت امروز جامعه اگر حقمان را یکجا بدهند شاید بتوانیم کاری کنیم. نباید این کار را  کنند ما برای این هتل عرق ریختیم. آقایان از تهران و اصفهان برای کارگران بندرعباس تصمیم می گیرند و اصلا برایشان مهم نیست که چه بر سر زندگی ما می آید. اعتراضمان را به گوش همه رسانیدم، استانداری، فرمانداری اما انگار آقایان پشتشان گرمتر از این حرف‌ها است. در جای دیگه از شهر برج می سازند اما از پرداخت حقوق ما عاجزند. تنها خواسته ما پرداخت یکجا و کامل سنواتمان است."

کارگران آسیب پذیر ترین قشر جامعه هستند که همواره بر صیانت از حق و حقوقشان تاکید شده است. فشار اقتصادی این روزها گریبان گیر تمام اقشار جامعه است و چرخ زندگی به آسانی نمی چرخد بنابراین انتظار می رود مسئولان مروبطه نسبت به احقاق حق این قشر حساسیت بیشتری به خرج دهند.

درادامه با "هادی ابراهیمی" مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت و گو کردیم.

اداره کار چه اقدامی برای کارگران اخراج شده هتل هرمز انجام داده است؟

 

اداره کار به محض اطلاع از اخراج کارگران هتل هرمز بندرعباس اقدامات خود را در چند وجه به انجام رساند، بخش اول مربوط به بررسی درخواست بیمه بیکاری کارگران بود که این موضوع تا آن قسمت که مربوط به اداره کار میشد با سرعت انجام و به تامین اجتماعی ارسال شد تا از این ماه طبق روال معمول نسبت به پرداخت مقرری بیمه بیکاری آنها اقدام شود.

بخش دوم در خصوص رسیدگی به شکایت کارگران مبنی بر عدم پرداخت مطالبات قانونی از جمله مزایای پایان کار(سنوات) آنها بود که با برگزاری جلساتی با مسئولین هتل هرمز مصوب شد ظرف دو هفته مطالبات مذکور پرداخت شود.

ضمن اینکه شکایت تعدادی از کارگران این مجموعه در مراجع حل اختلاف کار رسیدگی و منجر به صدور رای گردیده لازم به ذکر است چنانچه تعهدات مسئولین هتل هرمز در موعد مورد توافق به انجام نرسد بلافاصله پس از قطعیت آرای صادره مراجع حل اختلاف کار این آرا جهت اجرا به اجرای احکام دادگستری ارسال می شود.

ضرب العجل دو هفته ای اداره کار برای مدیران هتل هرمز

ضرب العجل دو هفته ای اداره کار برای مدیران هتل هرمز

ضرب العجل دو هفته ای اداره کار برای مدیران هتل هرمز

ضرب العجل دو هفته ای اداره کار برای مدیران هتل هرمز

ضرب العجل دو هفته ای اداره کار برای مدیران هتل هرمز

ضرب العجل دو هفته ای اداره کار برای مدیران هتل هرمز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها