آرامش آگاهی


نویسنده: شیوا شاکری


 شعر سپید، یکی از قالب‌های شعری‌ست  که در کنار قالب‌های کلاسیک نیازهای جامعه ما را در حیطه ادبیات پاسخ می‌دهد. این قالب شعری با کنار گذاشتن موسیقی بیرونی اثری متفاوت با شعر کلاسیک تولید می‌کند، که در جای خود بسیار دلچسب است. «به دانستن بگو آرام باشد» مجموعه‌ای از اشعار سپید است که در ادامه معرفی می‌شود.     
 معرفی اثر و نویسنده‌اش                                                                                                                                 
 «به دانستن بگو آرام باشد» کتابی است شامل اشعار سپید«مسعود فرح» که انتشارات «سمت روشن کلمه» در 227 صفحه منتشر کرده است و با قیمت 25000تومان به فروش می‌رساند.«مسعود فرح» شاعر پیشکسوت هرمزگانی است. وی از شاعران تاثیرگذار دهه 40 و 50 هرمزگان است. او  در سال 1332 متولد شده، اهل میناب و دانش آموخته رشته مدیریت صنعتی در دانشگاه تهران است. این شاعر با سه زبان انگلیسی، ایتالیایی و آذری آشنایی دارد. این پیشکسوت ادبیات هرمزگان فعالیت ادبی را از دوره دبیرستان آغاز کرده است و علاوه بر شعر که دغدغه اصلی اوست در زمینه رمان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و ترجمه شعر هم فعال است. نشر «چیچکا» پیش از این  از او مجموعه شعری به به چاپ رسانده است با عنوان «یکی هم این است». نشر داستان‌سرا کتابی با عنوان «هم‌گویی با شاعران برجسته ایران و جهان و چند یادبود» را با نویسندگی مسعود فرح منتشر کرده است.
درباره کتاب و جذابیت‌هایش                                                                                                                                            
«به دانستن بگو آرام باشد» شامل شعرهای سپید «مسعود فرح» است که از سال 1374 تا سال 1397 به سرودن آن‌ها مشغول بوده است. اشعار این کتاب آهنگ دلنشینی دارند. این آهنگ از موسیقی درونی واژه‌ها می‌آید و اشعار را دلنشین می‌کند لحن اشعار صمیمی و بی‌تکلف است و استفاده از واژه های فاخر به این صمیمیت لطمه نزده است. زبان اشعار سالم و استوار است و  واژه ها در چارچوب طبیعی اشعار به آن‌ها اضافه می‌شوند مفاهیم سرشار از لطافت است و سعی دارد انسانیت را یادآوری کند. اشعار عاشقانه این کتاب بسیار ملموس هستند.مضامین خیال‌انگیز و لطیف، زبان سالم و قابل درک، حس خوشایند جاری در اشعار باعث می‌شود مخاطب از خواندن این کتاب لذت ببرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها