نوسانات بازار ارز، باعث روند صعودی قیمت طلا و سکه شد



رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران از رشد چشم گیر نرخ دلار  وانس جهانی خبر داد و این نوسانات را از علل افزایش قیمت طلا و سکه دانست .

به گزارش صبح ساحل و به نقل از « ابراهیم محمدولی» ، رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران درباره آخرین وضعیت بازار طلا و سکه گفت:  امروز قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به دلیل رشد نرخ انس جهانی و دلار حدود ۲۰ هزار تومان افزایش یافت و به یک میلیون و ۱۲۱ هزار تومان رسید. وی افزود: افزایش شدید نرخ دلار و انس جهانی و انجام معاملات در فضای مجازی از عوامل افزایش قیمت طلا و سکه در بازار‌های داخلی هستند. محمدولی اضافه کرد: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت یک میلیون و ۱۴۴ هزار تومان، هر قطعه سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه‌ یک گرمی یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان در بازار‌ داخلی معامله شد.

ازبکستان بزرگترین فروشنده طلای جهان شد

بر اساس گزارش انجمن جهانی طلا؛  طی ماه های تیر و مرداد سال جاری ازبکستان، ۱۱.۶ تن طلا به فروش رسانده است؛ پس از ازبکستان، مغولستان در رتبه دوم فروش طلا قرار دارد.  مغولستان نیز در همین زمان ۶.۱ تن طلا صادر کرده است. روسیه و آلمان هر کدام حدود ۵۰۰ کیلو طلا به فروش رسانده اند.  این درحالی است که ترکیه با خرید ۱۹.۴ تن طلا در ماه های تیر و مرداد سال جاری، رتبه اول خرید طلا در جهان را به خود اختصاص داده است.

قطر، هند، قزاقستان و اوکراین بعد از ترکیه رتبه های بعدی خربدار بیشترین طلا در سطح جهان بوده اند.  طبق گزارش انجمن جهانی طلا، ۱ گرم طلا در بازار جهانی طلا به طور متوسط ۵۸ دلار فروخته شد. در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴، این جمهوری در نظر دارد حدود ۲۳۰ میلیون دلار در جستجو، ارزیابی و اکتشاف ذخایر جدید سرمایه گذاری کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها