چه زمان باتری گوشی را تعويض کنیم



باتری گوشی همراه به مرور با افت کیفیت مواجه می شود و نیاز به تعویض پیدا می‌کند. اما چه زمانی برای تعویض آن بهتر است؟

 

به گزارش صبح ساحل، باتری گوشی های همراه به مرور با افت کیفیت مواجه شده و نیاز به تعویض پیدا می‌کند. اما به نظر شما چه زمانی برای تعویض باتری گوشی بهترین زمان ممکن خواهد بود؟

در بهترین شرایط ممکن شاید باتری فابریک گوشی شما بتواند تا ۳ سال بدون مشکل انرژی مورد نیاز گوشی را تامین کند، اما بعد از این دوره با افت محسوس قدرت شارژدهی مواجه می‌شود.

در اینجاست که شما باید به فکر تعویض باتری گوشی باشید، اما متاسفانه خیلی از کاربران برای شناسایی زمان مناسب تعویض باتری گوشی با مشکل رو به رو می‌شوند و همیشه این سوال در ذهنشان به وجود می‌آید که بهترین زمان برای تعویض باتری تلفن همراهشان چه زمانی خواهد بود؟
اگر بخواهیم در یک جمله زمان مناسب تعویض باتری گوشی را شرح دهیم باید بگوییم که بهترین زمان برای انجام این کار زمانی است که شارژ باتری گوشی شما زود به زود خالی می‌شود و احساس می‌کنید باتری گوشی ظرفیت و توان شارژدهی اولیه خود را از دست داده است. البته در نظر داشته باشید که تنظیمات گوشی شما و نوع استفاده‌ای که از دستگاه به عمل می‌آورید تاثیر مستقیمی بر روی میزان مصرف شارژ باتری خواهند داشت.
برای مثال اگر در حالت عادی باتری گوشی شما با یک بار شارژ بتواند ۱۲ ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند، طبیعی است که اگر بیشتر از گوشی استفاده کنید، کار‌های سنگین تری مثل اجرای بازی انجام دهید، قابلیت‌های بلوتوث، موبایل دیتا، هات اسپات و لوکیشن گوشی را فعال باقی بگذارید و غیره، سرعت خالی شدن شارژ باتری دستگاه به مراتب افزایش می‌یابد و به جای ۱۲ ساعت دوام شاهد ۸ ساعت دوام شارژ باتری خواهید بود.
بنابراین زمانی می‌توان نتیجه گرفت که باتری گوشی شما توان و قدرت شارژدهی خود را از دست داده و نیازمند تعویض است که در حالت عادی قدرت و توان شارژدهی اولیه را نداشته باشد.
عموما طراحی باتری‌های لیتیوم یونی به گونه‌ای است که بعد از تقریبا ۲ سال حدود ۲۰ درصد از ظرفیت اولیه خود را از دست می‌دهند. یعنی اگر باتری گوشی شما ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی باشد، بعد از ۲ سال ظرفیت واقعی آن به چیزی در حدود ۲۴۰۰ میلی آمپر می‌رسد. در اینجاست که شما به عنوان کاربر به طور کامل متوجه افت کیفیت شارژدهی باتری و به نوعی فاسد شدن آن خواهید شد. زمان مناسب تعویض باتری گوشی دقیقا همین موقع است!
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها