کیش در پائین‌ترین سطح سرانه آموزشی استان هرمزگان



سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش با اعلام اینکه قانون جدید اخذ مالیات از کارمندان در مناطق آزاد باعث انصراف دبیران جدید در کیش شده است، گفت: سرانه آموزشی این‌ جزیره در پایین‌ترین سطح استان هرمزگان قرار دارد.

به گزارش صبح ساحل، پرویز حیدری شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سرانه آموزشی این‌ جزیره با عدد 4.6 در مقایسه با استاندار آن که 8.3  می‌باشد، در پایین‌ترین سطح استان هرمزگان قرار دارد، اظهار داشت: دو مدرسه که در این‌ منطقه در حال ساخت است، شرایط سرانه کیش را به سطح نخست استان ارتقا می‌دهد.

وی با اعلام فراخوان به‌ موقع برای جذب نیروهای خرید خدمتی، افزود: در این زمینه تلاش کرده‌ایم این آموزگاران از فیلتر تخصص و تجربه و به دور از هرگونه گرایش و سفارش انتخاب و جذب شوند.

حیدری، اشراف بر شرایط جزیره کیش را اساس امکان رفع چالش‌های حوزه آموزش و‌ پرورش عنوان کرد و افزود: رصد سامانه شاد و آگاهی از چالش‌های موجود در زمره برنامه‌هایی است که تا‌پایان  شهریور شناسایی و برطرف خواهد شد.

دبیران جدید اقبالی برای ماندن در کیش ندارند

سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش، نصف شدن کسری 300 ساعت و 30 نیرو در ابتدای پذیرش سکان این اداره را نشانه‌ توجه و پیگیری این اداره دانست و گفت: مشکلات معیشتی و مسکن و قانون جدید اخذ مالیات از حقوق کارمندان باعث شده نه تنها اقبالی برای ورود دبیر جدید به جزیره وجود نداشته باشد بلکه با انصراف بسیاری از آنها نیز روبه‌رو شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جایگذاری مدارس دخترانه و پسرانه در دو منطقه‌ صدف و عرب‌ها در کیش، از نکات مهمی است که با هدف کاهش ترافیک و آسایش خانواده‌ها در دستور کار قرار دارد.

حیدری تعداد دانش آموزان کیش به نسبت جمعیت را 25درصد اعلام و عنوان کرد: با به‌کارگیری پشتیبانی تخصصی در حوزه آی‌تی، سعی بر رفع مشکلات آینده‌سازان این جزیره داریم.

وی با تاکید بر اهمیت بحث مسکن و معیشت دبیران، گفت: اکثر جمعیت معلمان کیش را بانوان تشکیل می‌دهند و این می‌تواند هم تهدید و هم فرصت تلقی شود و در صورت حمایت می‌توان رغبت و انگیزه این معلمان را افزایش داد.

سرپرست آموزش و پرورش کیش، شماره تلفن‌های 07644433023 الی 24 را تلفن‌های عمومی برای دریافت نظرات و شکایات خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: درخصوص عودت هزینه‌های سال گذشته که قرار بود به خانواده‌ها داده شود و یا اخذ هرگونه هزینه اضافی،  شکایات اعلام شده را به سرعت پیگیری خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: هزینه‌ها در مدارس باید با توافق انجمن، اجازه از شورای مالی مدرسه و پس از دریافت مجوز از اداره، انجام شوند و نظارت کامل به منظور شفاف‌سازی در این حوزه انجام می‌شود.

وی، فعالیت پیش‌دبستانی‌ها را الزامی دانست و با اعلام اینکه اجباری در این زمینه وجود ندارد، افزود: در شرایطی که اکثر والدین دوشغله هستند و امکان نگهداری فرزندان را ندارند، مشاهده شده کودکان در فضایی غیراستاندارد و خودجوش نگهداری می‌شوند که این امر موجب جا ماندن کودک از آموزش و آسیب دیدن آنان شده است.

حیدری، انتخاب مدیران در سال جاری را بر اساس فیلترهای تخصصی و با توجه به تجربیات و امتیازات دوره‌های گذرانده‌ شده و شرایط بومی آنها عنوان کرد و گفت: به زودی به جایی خواهیم رسید که برای انتخاب مدرسه و دبیر، هیچ اجباری برای خانواده‌ها وجود نداشته باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها