بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از هندورابی

توسعه گردشگری هندورابی با راه‌انداری حمل‌ونقل ترکیبی "هوایی و دریایی"



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه راه اندازی حمل و نقل ترکیبی "هوایی و دریایی" می تواند نقش موثری بر توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی جزیره هندورابی داشته باشد، گفت: با توجه به این که گردشگری به عنوان یک صنعت پر درآمد، رونق اقتصادی تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده است، می تواند مکمل خوبی در توسعه گردشگری جزیره کیش و کشور باشد و این مهم به دیگر مناطق جنوبی ایران تسری یابد.

به گزارش صبح ساحل، غلامحسین مظفری امروز به همراه مدیرعامل سازمان صنایع هوایی کشور در بازدید از امکانات و زیرساخت های باند فرودگاه این جزیره، هندورابی و کیش را بستر اصلی توسعه گردشگری برای سواحل جنوبی ایران برشمرد و افزود: جزیره هندورابی یک سرمایه ارزشمند در سطح کشور است که یکی از ویژگی های این جزیره برخورداری از سواحل زیبا و آب و هوای متنوع و فراهم بودن امکانات و زیر ساخت های ابتدایی در این منطقه است.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس طرح جامع و برنامه ریزی های صورت گرفته، به منظور تحقق یافتن بهترین اقدامات زیرساختی و گردشگری، در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری هندورابی خواهیم بود.

مظفری با اشاره به این که طی یک سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه زیرساختی و امکانات این منطقه انجام شده است گفت: طرح جامع هندورابی ظرف ۵ سال آینده عملیاتی و اجرایی می شود و این منطقه می تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا کند.

حمل و نقل بستر اصلی تحقق اهداف گردشگری

او با بیان این که رئیس فدراسیون جهانی کاراته در سفر چند روزه خود به ایران فضای جزیره کیش را از نظر هتلینگ و خدمات گردشگری، ترمینال مسافری و حمل و نقل  مثبت ارزیابی کرد گفت: جزیره کیش از نظر پتانسیل ها و ظرفیت های موجود یکی از مناطق نادر در دنیاست که ورزشکاران می توانند در محیطی سالم و امن به فعالیت ها و مسابقات ورزشی بپردازند و همچنین منطقه ای مناسب برای برگزاری برنامه ها و همایش های بین المللی است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش بستر اصلی تحقق یافتن اقدامات مهم در حوزه گردشگری را حمل و نقل مناسب عنوان کرد و اظهار داشت: با فراهم شدن تمام امکانات و زیرساخت های مورد نیاز می توانیم یک کنسرسیوم برای حمل و نقل با محوریت سه مجموعه تفریحی و گردشگری جزایر کیش، هندورابی و بندر آفتاب در استان هرمزگان تعریف کنیم.

مظفری در خصوص موضوعات کلان کشور در این منطقه گفت: با فراهم شدن مقدماتی در این منطقه مجموعه های اقتصادی کشور از جمله مالی، پولی و زیر ساخت ها همه با هم در قالب یک کنسرسیوم با محوریت شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و با پیش بینی سرمایه اولیه ۱۰ هزار میلیارد تومان، در قالب یک شرکت فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و کسانی که قصد سرمایه گذاری دارند می توانند نسبت به خرید سهام از این شرکت اقدام کنند.

وی اظهار داشت: در خصوص زیرساخت ها، تقسیم کار اولیه انجام شده است و شرکت هایی همچون مپنا تمام انرژی " آب و برق" این منطقه را بر عهده خواهند گرفت و طی مذاکراتی با یک شرکت داخلی در خصوص"تمام زیرساخت های فیبر اصلی پشتیبان به جزیره کیش و داخل جزیره، طرح فیبر نوری نهایی شده و این موضوع در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی کشور نیز با اشاره به این که این منطقه از نظر حمل و نقل ترکیبی و ارتباطات سریع با جزایر دیگر زیر ساخت هایی دارد که برای تردد مسافران توسط شاتل دو ساعته در نظر گرفته شده است افزود: با توجه به این که در دهه فجر قصد داریم از ترابری سبک رونمایی کنیم، این مهم می تواند برای حمل و نقل ترکیبی سبک در این منطقه به کار آید.

امیرافشین خواجه فرد با اشاره به این که نوع و ماهیت صنعت هوایی به گونه ای است که توسعه پایدار ایجاد می کند اظهار داشت: تلاش بر این است تا عید امسال بتوانیم مسیر ترکیبی را ایجاد کنیم و آموزش های لازم در این خصوص برای پرسنل برگزار می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها