امام جمعه بندرعباس:

توجه مسئولان کشوری تنها به استان های مرکزی است/ نگاه توسعه ای در کشور برای بنادر وجود ندارد



امام جمعه بندرعباس گفت: در سال‌های جنگ بنادر ما به دلیل حمله دشمنان تخریب شد که این مسئله باعث شد تا به بندرعباس اندکی توجه شود اما متاسفانه نگاه توسعه ای در کشور برای بنادر وجود ندارد.

به گزارش صبح ساحل، امام جمعه بندرعباس گفت: در تمام دنیا شهرهای بندری مقر توسعه اقتصادی و صنعتی هستند اما متاسفانه مسئولان کشوری بیشتر در شهرهای مرکزی تمرکز کرده و استان های ساحلی مانند استان هرمزگان مورد کم توجهی قرار گرفته است.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در جلسه شورای معاونین شهرداری بندرعباس اظهارکرد: بخش اندکی از آنچه در دوره مدیریت عباس امینی زاده و همکاران در شهر بندرعباس اتفاق افتاده مجال نبود که در اینجا مطرح شود؛ یکی از گلایه هایی که در جلسات قبل خدمت دوستان عرض کردم که با حجم گسترده خدمات که دوستان ارائه کردند اما در حوزه اطلاع رسانی کار مهمی صورت نگرفته است.

«حجت الاسلام محمد عبادی زاده»، نماینده ولی فقیه در هرمزگان در جلسه شورای معاونین شهرداری بندرعباس گفت:  راه اندازی مرکز اسناد بندرعباس کار کمی نبود بلکه کار بسیار ارزشمندی بود اشراف مردم بندرعباس به داشته های قدیم خود می تواند علاوه بر بندرعباس استان هرمزگان را در کانون توجه نویسندگان، پژوهشگران، باستان شناسان و اقشار مختلف قرار دهد که این مسئله می‌تواند در آینده سرمایه ارزشمندی برای ما باشد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت : همه ما خوب میدانیم که نزدیک به ۸۰ درصد شهرهای مهم دنیا در کنار دریا قرار گرفته اند و توسعه در شهرهای بندری صورت می‌گیرد، متاسفانه این نگاه در بین مسئولین کشورمان نبوده است که جای گله مندی دارد،  مسئولین همواره به دنبال این بودند که توسعه در شهرهای مرکزی صورت گیرد که این مسئله از مبدا غلط است به طور مثال زمانی که فولاد مبارکه را در اصفهان احداث کردند این مسئله مد نظر قرار نگرفت که باید آب مورد نیاز آن را از زاینده رود تامین کنند که این آب باید در بخش های دیگر در بخش های مختلف مانند کشاورزی و شرب شهروندان استفاده می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: شهرهای ساحلی مانند بندرعباس بهترین مکان برای توسعه اقتصاد، عمران و صنعت است با توجه به اینکه هرمزگان بالغ بر ۲۵۰۰ کیلومتر مرز آبی دارد ظرفیت به درستی استفاده نشده است و تنها شهر بندرعباس توانسته تا حدودی در زمینه های تجارت و استفاده از مرزهای آبی از ظرفیت های خود استفاده کند که این مسئله نیز به این دلیل بود که در سال‌های جنگ بنادر ما به دلیل حمله دشمنان تخریب شد که این مسئله باعث شد تا به بندرعباس اندکی توجه شود اما متاسفانه نگاه توسعه ای در کشور برای بنادر وجود ندارد.

وی در پایان افزود: استفاده از نیروهای خلاق، جوان، مبتکر و با انگیزه که سرمایه های آینده شهرداری بندرعباس خواهند بود، کار باید به دست مخاطب اصلی که نیروی جوان و گام دوم انقلاب هستند، در برنامه قرار گیرد.

نهاد دیده بان شفافیت و عدالت، رقیب دستگاههای نظارتی و امنیتی نیست

حجت الاسلام عبادی زاده در دیدار با اعضای شورای مرکزی دفتر نمایندگی در هرمزگان  در 22 شهریورماه گفت: نهاد دیده بان شفافیت و عدالت ، رقیب دستگاههای نظارتی و امنیتی نیست بلکه در کنار آنها  و در چارچوب شرع و قوانین جمهوری اسلامی حرکت می کند.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده با اشاره به اینکه ضرورت مبارزه با فساد مشخص و معلوم است افزود : بر اساس وظیفه الهی که دارید آگاهی بخشی و اطلاع رسانی نمایید تا عرصه را بر مجرم و مفسد تنگ کنید زیرا وقتی مفسد احساس کند که خارج از دستگاههای اجرایی و نظارتی چشم هایی اورا می بینند مسلما دست به فساد و رانت نخواهد زد . 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها