خشم کاربران فعالان شبکه‌های اجتماعی از حاکمان امارات و بحرین



به گزارش صبح ساحل، برای مخالفت با این توافقنامه که سه شنبه شب با حضور " بنیامین نتانیاهو " نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و با وساطت " دونالد ترامپ " رئیس جمهوری آمریکا منعقد شد، فعالان و کابران شبکه‌های اجتماعی در چندین کشور عربی هشتگ‌های مختلفی از جمله # مردم_ علیه - عادی سازی، # عادی‌سازی خیانت و # ضد عادی‌سازی را راه‌اندازی کردند. 

بسیاری از نخبگان رسانه‌ای و سیاسی در چندین کشور عربی با شرکت در این پویش‌های اینترنتی تاکید کردند که این توافقنامه چیزی جز تبلیغ برنامه انتخاباتی ترامپ و نتانیاهو  نیست و حاکمان امارات و بحرین راضی شده‌اند تا ابزاری برای اجرای آن باشند. 

آن‌ها تاکید کردند که "این حکومت‌ها در آستانه نابودی هستند و مردم هرچقدر هم تحت ظلم، ستم و سرکوب آن‌ها قرار بگیرند، با عادی‌سازی مقابله خواهند کرد. 

این فعالان افزودند: دولتهای عربی در حالی  این توافق را جشن می‌گیرند که مردم عرب آن را خیانت می‌نامند و آن‌ها (دولت های عربی) با آگاهی مردم خواهند فرو پاشید.   

برخی دیگر نیز تاکید کردند که عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با اشغالگران صهیونیست " بی‌مزه و بی‌رنگی است ". 

همچنین همزمان با امضای این توافقنامه، کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار کلیپ‌های ویدئویی خوشحالی خود را از موشک‌هایی که به گفته آن‌ها از غزه به سمت "اسدود" و "عشقلان" پرتاب شده بودند، ابراز کردند و گزارش دادند که بر اثر پرتاب این موشک‌ها پنج صهیونیست کشته شدند.  

آن‌ها تاکید کردند که صلح همان چیزی است که مقاومت در سرزمین فلسطین ایجاد می‌کند و امارات و بحرین همراه با رژیم صهیونیستی توقع آن را ندارند. 

" فراس ابو هلال " یکی از این فعالان شبکه‌های اجتماعی نوشت که برخی از "احمقان عرب" تحت تبلیغات صهیونیست‌ها،  مقاومت فلسطین را دست پرورده ایران یا ترکیه می‌دانند. آن‌ها به خیانت عادت کرده‌اند و معنای مقاومت را درک نخواهند کرد. آن‌ها نمی‌دانند که فلسطینی‌ها در دهه‌هایی که رژیم‌های سابق تهران (محمدرضا پهلوی) و آنکارا دوست اشغالگران صهیونیست بودند، در برابر اشغالگران مقاومت می‌کردند و حتی اگر کل جهان آن‌ها را رها کند، به مقاومت خود ادامه خواهند داد. 

" تمیم البرقوتی " هم با کنایه به امارات و بحرین نوشت، " خوب، آیا می‌توانید با یمن صلح کنید؟ ".  

" یاسر ابوهلاله " یکی دیگر از کابران توئیتر نیز نوشت که ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ روز تولد "نهضت صهیونیستی - عربی" است.  

"نهضت جوانان ۶ آوریل مصر" هم در توئیتر نوشت: مقامات و حکومت‌های سازشگر هرچه قدر هم به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی علاقه داشته باشند و هرچه از دشمن اشغالگر بخرند یا بفروشند، باقی نخواهند ماند، اما مردم به رغم ظلم، ستم یا سرکوب آن‌ها، باقی خواهند ماند. 

" امر وکد " دیگر کاربر شبکه‌های اجتماعی خطاب به مقامات امارات و بحرین نوشت: هر اتفاقی بیفتد و با تمام پول و قدرت مصنوعی و موقتی که به دست آورده‌اید، هر چقدر برای ناامید کردن و از بین بردن امید تلاش کنید، به خواست خدا همه با هم خواهید رفت و تاریخ نوشته خواهد شد، چیزی جز شرمندگی برای شما نیست. 

یکی دیگر از کابران توئیتر نیز به نام " عبدالفتاح فاید " با اشاره به اینکه ترامپ گفته است، پنج یا ۶ کشور عربی دیگر نیز به این توافق خواهند پیوست، نوشت: منظور من حاکمانی است که شما آن‌ها را آورده‌اید و از آن‌ها محافظت می‌کنید و به آن‌ها می‌گویید که بدون آمریکا یک هفته در قدرت نخواهید بود.  پس چرا هر وقت آن‌ها از شما چیزی می‌خواهند، شما امضا نمی‌کنید؟ ! 

" محمد بن سقر " از امارات نیز توافق بین "محمد بن زاید آل نهیان" و نتانیاهو را شرم‌آور دانست و افزود: همه توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی باطل است و کسی که با دشمن توافق می‌کند، به همان خیانتی می‌پیوندند که اشغالگر و متجاوز علیه صاحبان سرزمین و ملت انجام می‌دهد.  

" صالح النعامی " نیز به نقل از " ران ایدلست " مفسر صهیونیست اضافه کرد: ایدلست مفسر صهیونیست درباره مراسم امضای توافقنامه با امارات گفته است که این احکام مسخره، توخالی و پوپولیستی است، آن‌ها بخشی از تلاش یک "جفت فریبکار" (ترامپ و نتانیاهو) برای تشویق "رسانه‌های احمق" هستند.  

" عبدالله الطویل " از ابوظبی نیز نوشت: وای، "شاهزاده‌ها برای ذی‌نفعان طبل‌زنی کردند و برای فروختن افتخار خود در بازارهای تل آویو رقصیدند".  مردم آزاده عرب، این توافق را خیانت می‌نامند و آگاهانه آن را پاره می‌کنند تا زیر پاها بیفتد.  

یکی دیگر از فعالان توئیتر به نام " تاج السر عثمان " از سودان با درج این مطلب که توافق عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی هیچ طعم و رنگی ندارد، افزود: امارات چه زمانی با فلسطین یا اعراب بود تا فلسطینی‌ها یا عرب‌ها وجود و عدم وجود او را احساس کنند؟ .  هیچ چیز تغییر نکرده است، مگر اینکه این اصلاحیه رسمی شده و زحمت کشیدند تا حقیقت آن (امارات) برای کسانی که در این مورد گیج هستند یا چشمهایشان کور است، آشکار شود.     

سه‌شنبه شب در واشنگتن قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در حضور ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد.

رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین روابط خود را عادی کرده و این ۲ کشور به همراه عربستان به هواپیماهای رژیم اسرائیل اجازه دادند که از حریم هوایی آنها استفاده کنند؛ مسأله‌ای که بسیاری آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین خواندند.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و منامه با تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان ۲ طرف انجام شد که واکنش شدید مردم برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشت.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها