آب شرب روستای «باغو» کیش تامین شد



آب شرب ساکنان روستای باغو جزیره کیش با اجرای ۱۳۰۰ متر خط لوله تامین شد.

به گزارش صبح ساحل، در مراسم افتتاج طرح آب‌رسانی به این روستا،‌ عصر دیروز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جمع خبرنگاران گفت: پیش از این آب‌رسانی به تنها روستای جزیره کیش توسط تانکر انجام می‌شد که خوشبختانه با اجرای این طرح اکنون ساکنان از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند.  

غلامحسین مظفری با اشاره به ظرفیت‌های مناسب این روستا برای گردشگری خاطرنشان کرد: زمینه و مقدمات لازم برای تبدیل روستای باغو به یک روستای گردشگری با تلاشی که توسط برخی از فعالان صورت گرفته، فراهم است و در طرح جامع گردشگری که بیش از ۵۰ درصد آن تدوین شده، این مساله نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به طرح‌های در دست اجرا در جزیره کیش اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ طرح و ۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه عملیاتی در دست اجرا داریم که بخش زیادی از آنها طرح‌های ملی به حساب می‌آیند و با فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم امیدواریم تا پایان دولت، این طرح ها به بهره‌برداری برسند.

مطفری توسعه جزیره هندورابی را یکی از این طرح‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد که این جزیره تا ۵ سال آینده متناسب با کیش نقش پیدا کند.  

وی همچنین از حل‌وفصل پروژهای بلاتکلیف و نیمه تعطیل کیش سخن گفت و یادآور شد: به جز یکی دو پروژه،‌ بخش عمده ای از این طرح‌ها با همکاری و مذاکره با بانک‌ها حل شده است و در حال حاضر تنها دو پروژه است که تکلیف‌شان مشخص نیست که در صورت فسخ قرارداد، ‌شرکت سرمایه‌گذاری سازمان این توانایی مالی را دارد که پروژه ها را به اتمام برساند.  

گفتنی است اجرای طرح آب‌رسانی به روستای باغو،  ۱۳۰۰ متر خط لوله ۴ اینچ شامل حفاری کانال، لوله گذاری، اتصالات، ساخت حوضچه های بازدید و نصب شیر آلات و تجهیزات اندازه گیری با مبلغی بیش از ۱۰میلیارد ریال در دستور کار شرکت عمران آب و خدمات شهری قرار گرفت.

این طرح از ابتدای اسفند ۹۸ آغاز شد و عملیات اصلی آن تا پایان تیر ۹۹ به اتمام رسید و پس از پایان عملیات لوله کشی و نصب وسایل اندازه گیری، اکنون جریان آب بهداشتی به روستای باغو برقرار شده است.

منتشر شده: 1
محمد
۲۷ شهریور ۱۳۹۹
یعنی برای یه کیلومتر لوله کشی باید رییس سازمان بیاد توی قرن ۲۱!!!؟ چقدر آرزوهامون کوچیک شده معمولا واحد لوله گذاری و حفاری کیلومتره ولی چون میخوان عدد رو بزرگ نشون بدن میگن ۱۳۰۰ متر!! من تعجبم از اینه
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها