چهار مدرسه استثنایی در هرمزگان احداث می شود



عملیات احداث چهار مدرسه استثنایی خیری در روستاهای هرمزگان روز پنجشنبه با حضور سیدجواد حسینی رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور آغازشد.

 

به گزارش صبح ساحل، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان در حاشیه کلنگ زنی این طرح‌های آموزشی گفت: این فضاهای آموزشی در روستاهای گچین، تازیان و شمیل شهرستان بندرعباس و روستای بمانی شهرستان سیریک احداث می‌شود.
سید فخرالدین هاشمی افزود: این مدرسه‌ها در مجموع در قالب ۱۲کلاس درس با زیربنای ۴۴۰ متر و اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد ریال به صورت مشارکتی نوسازی مدارس و خیران ساخته می‌شود.
وی بیان داشت: نوسازی مدارس هرمزگان نسبت به احداث مدرسه برای دانش آموزان کم توان جسمی و ذهنی توجه خاصی دارد و این فضاهای آموزشی را در بالاترین استانداردهای برای تحصیل آن‌ها احداث می‌شود.
مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان اظهارداشت: در این راستا در دهه فجر ۹۸ مجتمع آموزشی اوتیسم که دومین مرکز اوتیسم در جنوب کشور است با ۲۱ کلاس درس و زیربنای هزار و ۱۵۰ مترمربع با امکانات وتجهیزات خاص در بندرعباس به بهربرداری رسید.
وی  در تبین طرح آجر به آجر عنوان کرد: همه کسانی که  می‌خواهند در امر خیر مدرسه سازی مشارکت داشته باشند می‌توانند با مراجعه به سامانه مهر مدرسه و انتخاب استان هرمزگان کمک‌های خود را حتی به اندازه خرید یک آجر در این سامانه واریز کنند.
در سالجاری بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در ۱۵۴ مدرسه استان هرمزگان، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

گفتنی است که تاکنون 156 مدرسه استثنایی در هرمزگان وجود دارد که بیش از سه هزار و ۴۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در آن مشغول به تحصیل هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها