آماده همکاری با تجار و بازرگانان پاکستانی برای گسترش مراودات تجاری هستیم



رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: روابط تجاری با کشورهای هدف به ویژه کشورهای همسایه مانند پاکستان باید دوطرفه باشد و سود متقابلی عاید بازرگانان شود.

به گزارش صبح ساحل، محمدرضا صفا، در خصوص دیدار با سرکنسول پاکستان، اظهار کرد: ظرفیت های استان هرمزگان چه در بخش کشاورزی و چه در بخش صنعتی و معدنی در دنیا زبانزد است و کشورهای همسایه نظیر پاکستان باید از این ظرفیت به درستی بهره ببرند.

وی بیان کرد: امکان روابط تجاری بین هرمزگان و پاکستان فراهم است و ما آماده همکاری با تجار و بازرگانان پاکستانی برای گسترش مراودات تجاری هستیم.

صفا ادامه داد: کارنامه تجاری ایران و پاکستان نمره قابل قبولی ندارد و با توجه به ظرفیت های اقتصادی ایران و پاکستان باید برنامه ای برای گسترش روابط اقتصادی تدوین شود.

همچنین رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در هرمزگان نیز گفت: در سال ۹۸ صادرات ایران به پاکستان دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار و پاکستان هفتمین شریک تجاری ایران بوده و در مقابل ۴۱۰ میلیون دلار واردات داشته که عمده این واردات میوه ها و محصولات کشاورزی بوده است.

سعید شعبان بیان کرد: ایجاد بستر مناسب برای برقرار ارتباط بین اتاق بازرگانی بندرعباس و اتاق بازرگانی پاکستان به صورت مجازی می تواند می شود بسیاری از نقاط قوت و ضعف طرفین در ابعاد اقتصادی را مشخص کند.

وی با بیان اینکه مشکلات بانکی سد راه فعالیت بازرگانان است، بیان داشت: با توجه به اینکه پیشنهاد تهاتری از سوی پاکستان در حال پیگیری است امید است پاکستان بتواند برای حل مشکلات بانکی نیز راهکاری اتخاذ نماید.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در هرمزگان با اشاره به برگزاری اجلاس مشترک کمیته مشترک تجاری با پاکستان طی چند روز آینده از سرکنسول پاکستان خواست ترتیبی اتخاذ نمایند تا نمایندگی از هرمزگان به دلیل بعد مسافت و بیماری کرونا بتوانند به صورت مجازی در این اجلاس مهم شرکت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها