وزیر جهاد کشاورزی: قیمت تخم مرغ به زودی کاهش قابل توجهی می‌یابد



وزیر جهاد کشاورزی از کاهش قابل توجه قیمت تخم مرغ در روز های آینده خبرداد و گفت: تمهیداتی در نظر گرفته شده و در روزهای پیشرو قیمت تخم مرغ کاهش قابل توجه‌ای می‌یابد.

به گزارش صبح ساحل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی افزود: تولید تخم مرغ در کشور به اندازه کافی داریم و سالانه یک میلیون و ۳۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که ۶۰ هزار تن آن مازاد بر مصرف داخلی است.

وی ادامه داد: در هفته‌های اخیر، تقاضای صادرات زیاد بوده و صادرات بی رویه بازار تخم مرغ را به هم ریخته و موجب افزایش قیمت شده است.

آقای خاوازی گفت: در همین راستا رئیس جمهوری به معاون اول دستور پیگیری دادند و در نهایت مقرر شد صدور مجوز صادرات تخم مرغ در اختیار وزارت جهاد کشاورزی باشد تا بین تولید و صادرات توازن ایجاد شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در همین راستا صادرات تخم مرغ به میزانی صورت می‌پذیرد که قیمت تخم مرغ در بازار داخلی متعادل شود.

خاوازی اضافه کرد: جلساتی مختلفی با تشکل‌های مربوطه برگزار و تمهیدات لازم در نظر گرفته شده تا قیمتی که بی دلیل افزایش پیدا کرده پایین آید و به حالت تعادل بازگردد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد وزارت صمت و جهاد کشاورزی به صورت ماهانه قیمت تخم مرغ را تجزیه و تحلیل کنند تا هم مصرف کننده و هم تولید کننده نگرانی هایشان در مورد قیمت، برطرف شود.

به گزارش صبح ساحل، در روزهای گذشته قیمت هر شانه تخم مرغ به 40 هزار تومان رسید که با واکنش گسترده مردم رو به رو شد. شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه۱۲۴ تماس بگیرند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها