استاندار هرمزگان:

صدور مجوزهای زمین های پرورش میگو در هرمزگان تعیین تکلیف شوند



استاندار هرمزگان گفت: صدور مجوزهای زمین های پرورش میگو که در اختیار شرکت شهرک‌های کشاورزی در این استان قرار گرفته باید تا ۱۵مهر امسال تعیین تکلیف و پرونده‌ها تکمیل شود.

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی شامگاه پنج‌شنبه در نشست گروه کاری شیلات هرمزگان با موضوع بررسی درخواست متقاضیان سرمایه‌گذاری پرورش میگو در  زمین های شرکت شهرک‌های کشاورزی افزود: ادارات مربوطه موظف به پاسخ به استعلامات تا این تاریخ هستند و نشستی نیز در این روز به اتفاق سرمایه‌گذاران در استانداری برگزار خواهد شد.

به گفته وی، فراخوان چهار شهرک کشاورزی شیلاتی در زمینه پرورش میگو شامل حسنلنگی با افزون بر ۲ هزار هکتار، مهرگان ۸ هزارو۸۰۰ هکتار، سدیج با یک‌هزارو ۴۰۰هکتار و یکدار نیز با یک‌هزار و ۱۰۰هکتار صادر شده و اولویت سرمایه‌گذاری نیز برای بومیان اعلام شده است.

استاندارهرمزگان تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های این استان در حوزه پرورش میگو و ضرورت تسهیل جذب سرمایه‌گذاری، مسوولان باید نظارت کافی بر اراضی پرورش میگو داشته و زیرساخت‌ها و تسهیلات لازم را برای سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم کنند.

همتی با همچنین با تاکید بر این‌که سرمایه‌گذاران پرورش میگو نیز باید به تعهدات خود عمل کنند، خاطرنشان کرد: استان هرمزگان دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه پرورش آبزیان است و توسعه پرورش آبزیان، نقش مهمی در درآمدزایی برای کشور و استان دارد.

بر اساس اعلام شیلات استان هرمزگان، با اقدام‌های توسعه‌ای، ۱۰هزار تن میگو در سایت‌های پرورشی استان تا پایان سالجاری تولید می‌شود که این جهش تولید میگوی پرورشی، برای افزون‌بر سه هزار نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

مزارع پرورش میگو در هرمزگان از ۱۱۷ مزرعه (درپنج سایت) در سال ۹۲ به ۳۶۰ مزرعه در سال ۹۷ (با ۹سایت فعال) و همچنین تعداد استخرها نیز به چهار هزار و ۲۴۵ استخر افزایش یافته است. 

صدور مجوز فعالیت‌های پرورش میگو و ماهی در قفس از سال ۹۴به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان واگذار شده است.

پرورش میگو در حال حاضر در استان های بوشهر، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و طی یکی دو سال اخیر در استان گلستان انجام می شود.

در این مناطق از زمین هایی که برای کشاورزی مناسب نیست، استفاده می شود وهمچنین آب مورد نیاز برای پرورش میگو، آب شور است که احداث مزرعه در کنار خطوط ساحلی این مشکل را برطرف می کند.

در دهه اخیر استان ساحلی هرمزگان یکی از چهار استان ساحلی کشور با ۹۰۰ کیلومتر طول از جاسک تا پارسیان و ۱۴ جزیره، ظرفیت بی نظیری برای توسعه و پرورش میگو در ساحل فراهم کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها