ثبات قیمت مرغ در بازار؛ هرکیلو مرغ ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان است



به گزارش صبح ساحل،  مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۲ هزار تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان و خرده‌فروشی ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان است.

یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار بیان کرد: قیمت کنونی هر کیلو سینه با کتف ۳۱ هزار تومان، سینه بدون کتف ۳۳ هزار تومان و فیله مرغ ۴۱ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، افت تقاضا در برابر ازدیاد عرضه را علت اصلی کاهش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ در همین حد باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه ترخیص نهاده‌های دامی تا حدودی بهبود یافته است، گفت: این در حالی است که اختلاف قیمت مصوب با بازار آزاد همچنان بالاست.

یوسف‌خانی در پایان قیمت ۳۰ هزار تومانی مرغ را تکذیب کرد و گفت: اگرچه مرغداران خواستار افزایش قیمت مرغ به مرز ۳۰ هزار تومان هستند، اما این امر در ماه‌های آتی محقق نخواهد شد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی  هم در مصاحبه با خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه بخش خصوصی در توزیع نهاده دامی نقشی ندارد، تصریح کرد: اگر دولت نهاده مورد نیاز را به طور کامل تامین کند، شاهد کاهش ضرر و زیان مرغداران و قیمت مرغ در بازار خواهیم بود.

کاهش اندک قیمت مرغ درحالی است که کاظم خاوازی، وزیر جهادکشاورزی حدود دو ماه قبل وعده کاهش شدید قیمت مرغ را داده و گفته بود: ذخایر عظیمی از مرغ وجود دارد که با ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازار توزیع می‌شود و قیمت را به شدت کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا قیمت مرغ در بازار مناسب و رضایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را به همراه داشته باشد، ادامه داده بود: در زمینه کنترل قیمت گوشت مرغ طرح مناسبی به رئیس جمهور ارائه شده، تلاش می‌کنیم علی‌رغم فشارهای موجود بر کشور نهاده‌های وارداتی را در اختیار مرغداران و دامداران قرار دهیم.

مسئولان ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت نیز بارها وعده کاهش قیمت و متعادل شدن بازار این کالا را داده بودند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها