رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان :

بندرعباس، بندرلنگه و میناب در شرایط بحرانی ابتلا به کرونا



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در هفته اخیر شمار مراجعه کنندگان کرونا به مراکز درمانی استان ۱۰ درصد افزایش یافته است.

 

به گزارش صبح ساحل، دکتر حسین فرشیدی در ارتباط زنده تلویزیونی با خبر۲۰ شبکه خلیج فارس گفت: این موضوع به علت کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است به طوریکه میزان رعایت مردم در این خصوص ۵ درصد کاهش یافته است.


دکتر فرشیدی هشدار داد در صورت کاهش رعایت شیوه نامه‌ها روند افزایشی شدت می‌یابد.
وی گفت: استان از وضعیت هشدار هم فراتر رفته است و اکنون بندرعباس، بندرلنگه و میناب از لحاظ تعداد بیمار کرونایی در شرایط بحرانی هستند و وضعیت پارسیان، جاسک و بستک نیز از هشدار عبور کرده است.
وی گفت: با توجه به مراودات بالای هرمزگان با استان‌های کشور، از دیگر نقاط کشور بیشتر متاثر هستیم و اگر نکات بهداشتی را رعایت نکنیم شاهد موج افزایشی در استان خواهیم داشت.
دکتر فرشیدی افزایش سفرها و تجمعات را عامل اصلی شیوع ویروس کرونا دانست و از مردم خواست از سفرها و تجمعات غیرضروری بپرهیزند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص واکسن آنفلوآنزا نیز گفت: با توجه به شرایط اب و هوایی استان، می‌توانیم کمی دیرتر نسبت به دیگر مناطق کشور و از ۱۵ مهر یا هفته اخر مهر واکسیناسیون را انجام دهیم.

دکتر فرشیدی تاکید کرد اکنون هیچ داروخانه‌ای واکسن آنفلوآنزا ندارد و مردم به داروخانه‌ها مراجعه نکنند.
وی افزود: در هفته اول مهرماه، واکسن آنفلوآنزا توسط مرکز بهداشت استان در اختیار افراد اورژانسی قرار می‌گیرد.

منبع:صداوسیما

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها