صد و نود و دومین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس:

بررسی حفاری‌های دردسرساز در شهر بندرعباس/ خسارت عدم مدیریت یکپارچه شهری بیشتر از تحریم ها است



صد و نود و دومین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس با دستورکار ارائه گزارش عملکرد معاونت عمران و زیربنایی شهرداری بندرعباس در شش نخست سال با حضور سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی شهرداری بندرعباس و اعضای شورای شهر برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به حفاری های بدون قاعده که یکی از معضلات شهر بندرعباس است، پرداخت و گفت: دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله مخابرات، آبفا، شرکت گاز و غیره با انجام حفاری هایی در سطح شهر مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده اند و این موضوع باید مورد بررسی شهرداری قرار گیرد و راهکاری برای رسیدگی به آن ارائه شود.

باوقار اضافه کرد: در برخی پروژه ها پیمانکاران نخاله های خود را جمع آوری نکرده‌اند که باید رسیدگی شود، کلیه پروژه های شهرداری باید با مناقصاتی آزاد برای همه پیمانکاران آغاز شوند.

مردم از معضل حفاری ها ناراضی هستند

اسماعیل بواشه، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با تاکید بر اینکه واقعا مردم از معضل حفاری ها ناراضی هستند، گفت: همه خوشحال هستیم که گازکشی شود و از کپسول ها راحت شویم اما باید ملزوماتی در زمینه حفاری ها رعایت شود و  تمهیداتی اندیشیده شود مدت زمانی برای ترمیم مشخص کنید و به مردم اطلاع رسانی کنید تا خللی در کار و زندگی مردم ایجاد نشود.

وی افزود: بهتراست شهرداری هرجایی را که میخواهد آسفالت کند به تمام دستگاه ها نامه زده و اعلام کند که مثلا تا ۵ سال آینده اجازه حفاری به دستگاهی نمی دهیم و اگر کنده کاری دارید الان اعلام کنید زیرا دیگر مجوز حفاری به هیچ دستگاهی نمی دهیم.

فیصل دانش، نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: متاسفانه مدیریت واحد شهری در کشور نداریم و هر اداره ای وزارت خانه و دولتی جداگانه دارند و اجرای همزمان پروژه های آنان بخصوص حفاری ها مشکلاتی برای مردم ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه در هرصورت درخصوص مدت حفاری ها به شهروندان اطلاع رسانی شود و نظارت بیشتری هم صورت گیرد، گفت: از همکارانم در شورا و شهرداری می خواهم ابتدا پروژه ها را تمیز تحویل بگیرند و بعد امضا کنند گاها دیده شده پیمانکار بعد از اتمام پروژه نخاله ها را رها میکند.

آبتین امیری، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه ما دوست داریم خلاف دنیا عمل کنیم و این درحالی است که دنیا به سمت مدیریت جامع شهری رفته است، بیان کرد: هرگاه حفاری ها توسط نهادهای مختلف در سطح شهر انجام می شود شاهد مشکلات بسیاری هستیم. نهادهای دیگر نیز از وضعیت پیش آمده ناراحت هستند زیرا موجب ناراضایتی مردم شده اند اما از طرفی مسبب مشکلات پیش آمده نیز خودشان هستند. بنابراین با توجه به حساسیتی که در این زمینه وجود دارد معاونت عمرانی شهرداری مسئله حفاری ها را جدی بگیرد.

خسارت عدم مدیریت یکپارچه شهری از تحریم ها بیشتر است

کیانوش جهانبخش، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: خسارتی که امروز عدم مدیریت یک پارچه شهری به کشور وارد می کند از خسارتی که تحریم ها وارد میکند بیشتر است. اگر بیشتر نیست کمتر هم نیست اگر به نظرات و دیدگاه های مردم توجه کرده باشید در نهایت تمام دغدغه ها سمت مدیریت شهری است.  این نشان می دهد  که فهم و درک مردم بیش از فهم برخی نمایندگان در سطح ملی هست. البته خوشبختانه نمایندگان هرمزگان جز موافقان طرح مدیریت یکپارچه شهری هستند.

وی افزود: در سال اول شورای پنجم از دستگاه های حفار دعوت کردیم و قرار شد قبل از هر اقدامی نشستی با شهرداری داشته باشد. باید بپذیریم ناهماهنگی دستگاه ها مشکلاتی به وجود آورده و بیت المال و مردم را متضرر کرده است. امیدواریم با رایزنی هایی که صورت میگیرد ما نیز با سایر کشورها در توسعه مناسب همسو شویم.

مجید عسکری زاده، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس، نیز در این جلسه اظهار کرد: از شهرداری انتظار داریم درخصوص اطلاع رسانی پروژه های رها شده در بندرعباس اقداماتی انجام دهد زیرا تبدیل به نقاطی حادثه خیز شده و مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است.

وی افزود: در خصوص حفاری های سطح شهر بندرعباس باید جلوی درب منزل مدیران دستگاه های حفار، حفاری هایی انجام شود تا شاید بتوانند مردم را درک کنند.

یک مکان درخور را به نام سردار شهید قاسم سلیمانی بزنید

احمد عامری سیاهوئی، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه تصریح کرد: زمان تست حفاری های شرکت گاز طولانی است که باید کاهش داده شود، ترمیم نوارهای حفاری در برخی مناطق استاندارد نیست، در بررسی و رفع مناطق حادثه خیز باید تسریع صورت بگیرد.

وی ادامه داد: یک مشاور عمرانی متخصص برای معاونت عمرانی می تواند بسیاری از کارها را تسهیل کند. نام سردار سلیمانی را در هیچکدام از پروژه های شهرداری نداریم. البته باید پروژه ای در خور ایشان باشد. نظر همکارانم در کمیسیون فرهنگی نیز در این زمینه مثبت است.

رضا حیدری زاده، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه گفت: کارمندهایی که در واحدهای عمرانی شهرداری هستند بیشتر از کارگرها هستند و از این رو تقاضا دارم در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود زیرا بسیاری از پروژه ها عقب مانده است.

وی افزود: برخی کانال های آب به دلیل آب راکدی که ایجاد کرده برای مردم نارضایتی به وجود آورده است. رواق جنوبی بازار بندرعباس نیز در حال فروریختن است که باید اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد.

فرزانه آرامش، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه گفت: آرامش شهروندان برای ما از همه چیز مهمتر است که متاسفانه این آرامش با حفاری های صورت گرفته توسط دستگاه های حفار دچار خلل شده است.

وی افزود: معاونت عمرانی برای رضایت شهروندان باید نظارت خود را افزایش دهد.

با مدیریت جامع شهری مشکلات به حداقل خود می رسند

حسین بازماندگان، سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی شهرداری بندرعباس در ابتدای صحبت های خود با بیان اینکه حفاری های سطح شهر توسط دستگاه های اجرایی، در سال های اخیر درخصوص گازکشی استان مطرح است و مجوزهای لازم از شهرداری گرفته شده تا بتواند اعتبارهای لازم را اخذ کند، گفت: فشارهایی از جهت عملیات عمرانی به مردم وارد می شود اما باید این فشارها را تحمل کنیم تا آینده خوبی در زمینه گاز داشته باشیم. ترمیم نوار حفاری در قرارداد شهرداری است و با ۵ پیمانکار قراردادهای بالغ بر ۷ میلیارد تومان منعقد شده است که شروع کار آن با وقفه همراه بود و نارضایتی هایی به وجود آمد که سعی کردیم با اضافه کردن پیمانکار این فاصله زمانی بین حفاری و ترمیم نوار حفاری را کمتر کنیم.

بازماندگان با تاکید بر اینکه اگر به سمت مدیریت جامع شهری برویم مشکلات به حداقل خود می رسند،گفت: غیر از مشاوره و نظارت دستگاه های حفار، نواحی و مناطق و معاونت عمرانی برای هر قسمت حفاری ناظر مشخص کرده ایم. تمام موارد فنی و ترافیکی را از دستگاه های حفار می خواهیم چرا که این حفاری ها خود را در بارندگی ها نشان می دهد.

بازماندگان در تشریح پروژه‌های فعال معاونت عمران شهرداری بندرعباس گفت: پروژه تقاطع غیر هم سطح قدس یک سری مشکلات برای تامین نیروی انسانی، ماشین آلات و بتن ریزی داشته که خوشبختانه این موضوع حل شده است و این پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد. همچنین پروژه شهدای نایبند نیز به مدت یکسال به خاطر مسائل مالی و اختلافاتی که با پیمانکار بوده تعطیل شده بود اما  ۲۰ روز هست که پروژه فعال شده و در دهه فجر نیز به بهره برداری می رسد.

به گفته بازماندگان پروژه ساختمان شهرداری منطقه یک تا ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. همچنین سالن ورزشی یاسمین رو به روی پمپ بنزین بلال نیز ۹۸ درصد پیشرفت داشته و تا ۲۰ روز آینده افتتاح می شود.

بازماندگان دفع آب های سطحی را یکی از دغدغه های معاونت عمران عنوان کرد و از افتتاح کانال دفع آب های سطحی در میدان ۱۲ فروردین تا یک ماه آینده خبرداد و افزود: یکی از حساسیت ها در خصوص جمع آوری آب های سطحی در زمان بارندگی است که در این دوماه در هر منطقه نقاط بحرانی را رصد کردیم و برآورد های اولیه انجام شده و در خیلی از مناطق کار آغاز شده است.

بازاری ها اجازه ترمیم رواق بازار روز بندرعباس را ندادند

وی گفت: رواق بازار در حال ریزش هست و با توجه به حساسیت بالایی که دارد سال گذشته با پیمانکاری قرارداد بستیم و براساس طرح و نقشه ای که داشتیم اقدام به اجرا کردیم اما متاسفانه زمان انجام عملیات هیچ کدام از بازاری ها اجازه آغاز کار به ما را ندادند آن هم به این علت که سه ماه مانده به آخر سال و‌ سود ما در این سه ماه هست که بعد هم به قضیه کرونا برخورد کردیم.

 گفت: دو هفته پیش با فرماندار جلسه داشتیم و موضوع بازسازی و ترمیم کل بازار را مطرح کردند و درصورتی که یک سری موضوعات توسط خود صنوف حل شود شهرداری آمادگی دارد از طریق سرمایه گذار این کار انجام دهد. حداقل اعتبار مورد نیاز ۳۰۰تا ۴۰۰ میلیارد تومان است

وی در پایان همه دستگاه های مربوطه را برای همکاری دعوت کرد، گفت: در مناطق هیچ مناقصه محدودی انجام نمی دهیم و همه مناقصات عمومی هستند. هیچ پروژه ای را نیز بدون مناقصه شروع نمی کنیم.

  

    بازماندگان

.

 

 

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها