گازرسانی به ۵ هزار خانوار در جزیره قشم تا پایان امسال



مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان از گازرسانی به ۵ هزار خانوار جزیره قشم تا پایان امسال خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، فواد حمزوی، با بیان اینکه عملیات گازرسانی در جزیره قشم در بخش روستایی ۲۰ درصد و در بخش شهری نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: عملیات گازرسانی در این جزیره از سال ۹۲ با راه‌اندازی کارخانه سیمان و خط ایستگاه گاز در قشم آغاز شد و تا پایان امسال با گازرسانی به شهر درگهان و روستاهای هُلُر و کووه‌ای در این جزیره تداوم می‌یابد که با تحقق این طرح، ۵ هزار خانوار شهری و روستایی از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: تاکنون هزار و ۵۰۰ علمک گاز در شهر درگهان و روستاهای اطراف آن نصب شده است که تا پایان امسال به ۳ هزار و ۵۰۰ علمک می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان تصریح کرد: شبکه انتقال گاز درگهان، هُلُر و کووه‌ای ۱۲۰ کیلومتر است و تاکنون ۳۳۰ مشترک خانگی و ۴۲ مشترک تجاری و اداری در حال استفاده از نعمت گاز طبیعی هستند و برای رفاه حال مردم این منطقه، واحد امور مشترکان و امداد گاز درگهان فعال شده است.

حمزوی همچنین اظهار کرد: شبکه توزیع گاز در شهر قشم ۱۵ کیلومتر است که در مرحله نخست ۴۷۲ علمک در شهرک سام و زال قشم نصب شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور سال آینده تعداد علمک‌های نصب شده در قشم به ۴ هزار افزایش یابد که اکنون قابلیت تأمین گاز ۱۲ هزار مشترک را داراست و در سال ۱۴۰۰ نیز شهر سوزا و روستاهای اطراف آن نیز از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها