معرفی کتاب خاطرات شهید «حسین بازدار» نوشته «زهرا اسپید»

فقط ماه، حسین را می‌پایید


نویسنده: شیوا شاکری


هشت سال دفاع از کشور آن هم با دست خالی، قهرمانان بزرگی به ایران هدیه کرده است. قهرمانانی که به قیمت جانشان امنیت و آسایش را برای ما فراهم کردند. شناساندن این قهرمانان کوچک‌ترین کاری است که می توان برای آنان انجام داد. «فقط ماه حسین را می‌پایید» تلاشی است در همین راستا.                                                                                                         
معرفی کتاب  و نویسنده                                                                                                                                     
«فقط ماه، حسین را می‌پایید» زندگی‌نامه شهید «حسین بازدار» است به قلم «زهرا اسپید». این کتاب را انتشارات «کتاب آشنا» با حمایت حوزه هنری هرمزگان در سال 1391 منتشر کرده است و با قیمت 60 هزار ریال به فروش می‌رساند.                                                                                                                                            «زهرا اسپید» شاعر و نویسنده هرمزگانی متولد سال 1361 است. وی که مهندس کشاورزی است سال‌هاست در عرصه شعر و داستان فعالیت می‌کند و از اعضای فعال انجمن‌های ادبی حوزه هنری هرمزگان است. از آثار او می‌توان به «فقط ماه حسین را می‌پایید» ، «با چشم‌هایم جنگیدم» خاطرات جانباز شیمیایی «مراد هنرمند» و مجموعه شعر «سردسته گل‌های وحشی» اشاره
 کرد.                                                                                                                                                   
درباره کتاب                                                                                                                                           
«فقط ماه، حسین را می‌پایید» زندگی‌نامه شهید«حسین بازدار» است که «زهرا اسپید» به خوبی از پس نگارش آن برآمده است. این کتاب برپایه تحقیقات کامل و اطلاعات دقیق نویسنده نوشته شده است. جزئیات در این کتاب به خوبی بیان شده است. متن کتاب بسیار سلیس و خوشخوان است. متن از لحاظ عاطفی بسیار تاثیرگذار است که این تاثیرگذاری تا حدود زیادی ریشه در ذهن شاعرانه نویسنده دارد. توصیف دقیق و تصاویر زیبا امکان ترسیم فضای مورد نظر نویسنده را به خوبی فراهم می‌کند و باغث لذت بردن مخاطب می‌شود. کتاب در دو بخش «مشق‌های کودکی» و «امتحان جنگ» نوشته شده است بخش ابتدایی به دوران کودکی شهید می‌پردازد که کمک می‌کند شخصیت او بهتر شناخته شود بخش دوم هم به اقدامات او در دوران رزمندگی می‌پردازد.انتهای کتاب عکس‌های جذابی وجود دارد که با شهید مرتبط است مثل عکس درختی که او کاشته است و خود نویسنده آن را گرفته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها